Ämne: Stort tack!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-29, 22:01
Robarbs avatar
Robarb Robarb är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: May 2010
Skicka ett meddelande via Skype™ till Robarb
Standard Ordförrande från SBC

Det skulle som sagt var vara intressant att höra vad som hände på stämman. Var det Göran Olsson från SBC som var stämmoordförande så kan jag inte förstå vad det var som hände. Han har varit stämmoordförande här på Brf Röningeborg i flera år och det har i många fall varit rena polsk riskdag när alla hätska utfall präglat stämman.

Göran har alltid som målsättning att försvara styrelsen, oberoende på vilka förslag som framläggs och som styrelsen inte stöder. Propositionsordningen uppställs alltid så att medlemmarna inte begriper vad de röstar för eller mot, så protokollen skirvs alltid till styrelsens fördel. Påtalas rena lagbrott eller stadgebrott från styrelsen sida så går göran in och försvara det.

Som jag tidigarre nämnt så är medlemmarna äldre människor med ytterst begränsad förmåga att sätta sig in i sakfrågor, dessutom rädda att stöta sig med "makten"

I går kväll hölls årets ordinarie föreningsstämma och vad jag kan förstå så har alla förslag till förändringar fallit. Jag avstår från att delta numera då jag upplever det på samma sätt som de gamla grekerna upplevde, "Mot dumheten är även gudarna maktlös".
Svara med citat