Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-17, 20:57
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard

När före detta och nuvarande styrelseledamöter tillsammans med sina respektive gaddar ihop sig emot en ensam föreningsmedlem och dessutom baktalar denne inför andra föreningsmedlemmar, då har medlemmen ingen möjlighet att värja sig. På föreningsstämmor ser styrelsen till att medlemmen inte får fram sitt budskap. Det är svårt för en ensam medlem att argumentera med flera styrelseledamöter och deras sympatisörer samtidigt. De som inte sympatiserar med styrelsen vill inte bli inblandade och göra sig ovän med styrelsen. Den tror på vad styrelsen säger så länge de inte själv har problem. Styrelsen struntar i om jag säger eller skriv att de kränker min personliga integritet.
För ett tag sedan pratade jag med en granne som inte längre brukar vara närvarande på föreningsstämmorna. Han har tidigare haft problem med styrelsen och han sade till mig att de beter sig som en maffia. Det kan jag hålla med om. Så längre det inte finns lagar som kan hindrar styrelsen från att bedriva en vendetta mot andra medlemmar, på föreningens bekostnad, kommer det inte att bli någon förändring.
Svara med citat