Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-17, 14:14
Silva Silva är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Korsdraget Visa inlägg
Jag håller med Admin och jag är uppriktigt förfärad att något sådant får ske i Sverige. Både HSB och SBC säjer i alla möjliga sammanhang att namn på det här viset inte får förekomma, personlig integritet har jag hört.

Jag skulle skicka en kopia till båda pratarna och fråga vad de anser, vilken lag som gäller och be om skriftligt svar från båda. Föreningsrätten är kränkt om det innebär att den som ställer fel fråga hanteras så här. Det är min mening.
SBC (Bostadsrätterna) vill inte att bostadsrättshavare skall kontakta dem. De har gjort klart för mig att de representerar styrelsen. Det är styrelsen som betalar. SBC's jurist har skriftligen medlat mig att jag skall kontakta föreningens styrelse och inte dem, trots att styrelsen hänvisade till dem. Min erfarenhet är att SBC struntar blankt i bostadsrättshavares rättigheteter och personliga integritet.

När jag ställde en fråga till styrelsen vidarebefordrade de mitt mejl till SBC. Styrelsen och SBC använde mitt namn i sin korrespondens. När jag ifrågasatte SBC’s svar, som styrelsen visade mig, får jag inte möjlighet att fråga SBC. SBC tycker inte att jag har rätt att ställa frågor direkt till dem trots att de skriver mitt namn i sitt svar till styrelsen.
Svara med citat