Ämne: Andelar
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-14, 10:49
Little Little är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Feb 2019
Standard

Det blev nedröstat. Hela röstningen gick väldigt fort och styrelsen la bara fram nackdelarna ifall medlemmarna skulle rösta ja. En höjde rösten och sa att dom borde få ersättning för det dom lagt ut. Men enligt styrelsen, som gjorde att medlemmarna röstade nej var att dom nyligen hade fått reda på att lägenheten måste likställas som alla andra. Dvs balkong och göra 2 av alla fönster större. I detta fall hade det blivit tal om altan och det finns det inte utrymme för alls. Och då ena våningen är delvis under mark skulle dom behöva gräva upp marken.
Jag hoppas det styrelsen sa var sant, det olyckliga är att man borde sett det från början. Lokalårsavgifterna i huset är mycket lägre än lägenheternas. Så jag förstår inte varför man isåfall inte bara hade kunnat sätta ner hyran.
Det har framgått länge att hela styrelsen har fattat mindre tycke för den ena innehavaren, å jag kan fullt förstå att den innehavaren känner sig arg och lurad och säkert varit besvärlig/påstridig.
Styrelsen sade oxå under stämman att dom i princip kan kasta ut innehavarna när som helst. Men samtidigt sa dom att dom har rätten att bo där. Jag antar att dom vela att familjen skulle känna att dom bor där på nåder.
Svara med citat