Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-03, 15:12
pjärlumjär pjärlumjär är inte inloggad
Giga-medlem

Reg.datum: Aug 2010
Standard Stämmobeslut eller inte?

Hej Forumet! Vår styrelse har tagit beslut på att byta tappvattnet. Detta medför att nya dragningar in i lägenheterna görs. Det gamla stängs ner och är klart överårigt. Med tanke på att ingrepp och installation sker inne i lägenheterna anser/förmodar jag att styrelsen skulle kallat till en stämma. Istället kallas medlemmarna nyligen till ett infomöte där entreprenören talar om hur arbetet skall utföras. Styrelsen inväntar beslut från kommunen, som förmodligen är klart nu.

Tillika berättar entreprenören på infomötet att garantierna på 5år, endast gäller om de får installera armatur och ledningsdragning inne i lägenheterna. (Badrum/kök) Det innebär att medlemmarna blir tvingade att köpa entreprenörens material samt arbetskostnad, och ingen vet hur mycket det kommer per lägenhet. Garantiåtagandet låter som utpressning, ett godtyckligt styrelsebeslut, som jag uppfattar det en krock mellan föreningens underhållsansvar och medlemmens. Det kommer att bli mkt dyrt för vissa i huset. Jag undrar om jag kan få lite tips och synpunkter.
Svara med citat