Ämne: Hemsida
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-04, 18:57
Pensionär Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Jag delar de flestas åsikter, framförda i denna tråd, men citerar endast några rader

Citat:
Ursprungligen skrivet av skanke Visa inlägg
Ev nackdel med en hemsida är om man inte orkar med att hålla den uppdaterad.

Hellre en lite halvful men funktionell hemsida som uppdateras regelbundet och innehåller värdefull info jämfört med en snygg hemsida som sällan uppdateras.
Tekniken är ännu ny, och svår för allmänheten. Vi behöver utveckla ett enklare verktyg för hantering av webb-sidorna.
Idag är det ännu för mycket av tävling bland ett fåtal datorhändiga i utvecklandet av tjusig design, och hemsidornas innehåll sätts ännu inte under lupp, och diskussion.
Att hemsidan är framtiden kan väl inte längre ifrågasättas. Jag har numera efter några datorhaverier placerat det viktigaste av min privata samling "ord och bilder" i molnet. Åtkomligt varhelst jag befinner mig, alla tider på dygnet.
Men för att det ska fungera bra för gemene man och alla föreningar krävs enkelhet i editering, dvs f a underhåll och uppdatering.
Jag skulle vilja fråga de mer avancerade användarna:
Att i t ex Word skapa enklare hemsidor är i sig en bagatell för alla. Dessa kan ju med en enkel knapptryckning omvandlas till HTML, dvs Webb-sidor.
Är det möjligt att skapa en färdig mall (med menyer)eller ram, i vilken man bara stoppar in dessa word-framställda webb-sidor?
Att länka till sidor från färdigställda menyer tror jag alla kan lära sig.

Hur som helst, vi kan inte sitta och vänta på att HSB, eller dessa andra som tjänar sina pengar på föreningarnas okunnighet, ska hjälpa oss i ärendet. De vill hålla oss kvar där i smusslandets, fifflets och okunnighetens träsk.
Svara med citat