Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-22, 08:41
drjohan drjohan är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard Inga konstigheter!

Tjenare,

ja samma sak har ju hänt mig vid ett antal tillfällen. Även då var föreningens advokat från Foyen inblandad. Några svar eller krav på att följa formalia verkar ej helt enkelt behövas. Men revisorn kritar ju på, får ju ett bra arvode, och man biter inte den hand som föder en eller ?

Gällande lagstiftning så verkar det ju inte bita heller, därför vem har råd att processa mot en förening och när domstolar helt enkelt struntar i detta. Om en individ ska processa så får man ju i detta land själv utbilda sig till jurist och ev. PR-konsult. Kom även ihåg att du ska ha 7-siffrigt på kontona innan du börjar processen, för det är både dyrt och dåligt att processa i Sverige. Vi medborgare ska helt enkelt infinna oss i detta och gilla läget.

För egen del så tyckte jag det var mycket bra när domare säger till mig: "Ja, ibland så gör man ett dåligt köp och det får du bara acceptera". Vad lagar, regler och annat betyder - nja, det går väl bra att skita i det oxå? När det kommer till brottsmål så kan jag informera om att detta ej fungerar heller, för egen räkning, så orkade inte kommisarien reda ut ärendet, och gissa vad som hände när det vart överklagat till åklagare? Jo - de bekräftade att det mottagit begäran och skulle inleda processen - men efter ett par månader visade det sig att de lyckats slarva bort detta...

Efter ett par samtal så inleddes processen, men det verkade lite för jobbigt så det gick utmärkt att skriva ett onödigt dokument för att förklara att detta lades ner det med, därför åklagaren hade så mkt annat skit o ta hand om...

En lag utan konsekvenser blir väl med andra ord helt meningslös och så tillåts fusk, korruption, bedrägeri, brott etc etc. Allt enligt konstens regler. Det verkar vara den nya svenska modellen. Välkommen till en stad, region och land som är rättslös (förutom om du är 12 år, är tjej och en gubbe har tagit dig på tuttarna).

Det är med andra ord ingen idé att föra en debatt eller dialog då en förändring ej är att skåda under en väsentlig period. För egen del så tar jag smällarna och tackar för kaffet. Jag rekommenderar er bostadsrättsägare att läsa på lite vad som händer inom kredit och bolåne bubblan internationellt, sälja bostadsrätten, ev. flytta till behagligare breddgrader alt. hyra er bostad.

Ett alternativ till allt detta är att starta ett byggföretag och automatisera rot och rut avdragen eller vad skiten heter. Där öser man ner mkt stålar och så kan ni växla över den svenska valutan till en lite stabilare eller varför inte lite trevligt guld? Och på detta mkt logiska och enkla sätt kan du därefter starta ev. process i europa eller i världen gentemot sverige.

Om ni kan påvisa effekten av lagarna i faktiska fall och hur en enkel individ går tillväga (en individ inte ett kollektiv) så är jag villig att lyssna om ngn kan hjälpa mig förstå...

Heja heja!!
Svara med citat