Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-17, 18:07
totiki totiki är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

"Jag reflekterade inte över detta då jag aldrig köpt bostadsrätt med uteplats eller liknande förr, utan utgick bara från att det som mäklare skrivit (och säljare signerat) var korrekt."
Jag anser att du har rätt vad det gäller mäklaren. Du kan anmäla mäklaren eller stämma honom för falsk marknadsföring. Säljaren har nog ingen del i detta ifall säljaren inte intygat för mäklaren att uteplatsen ingått. Föreningen är inte inblandade i enskilda lghs försäljningar dock, utom i undantagsfall.

Detta "Där stod inget, mer än att man ansvarade för snöröjning på uteplatsen." däremot, visar att det finns lgh med uteplats i föreningen. Annars skulle föreningen vara ansvarig för snöröjning på den mark de ansvarar för.
Av den anledningen anser jag att du skall be att få se upplåtelseavtalet för där står ifall uteplatsen ingår i din lgh. Gör den inte det skall du be att få se de upplåtelseavtal där uteplatsen ingår. Skiljer dessa sig avsevärt och utan grund från ditt upplåtelseavtal kan du åberopa likaprincipen. Ifall ingen lgh har uteplats, behöver ni givetvis inte snöröja den uteplats ni inte har.
Svara med citat