Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-09, 01:41
Trötters avatar
Trötter Trötter är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Trötter
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av peridem Visa inlägg
Tack för att Ni har varit så snabba på att svara!
Nej, det är inte en ny lägenhet.
Jag har kontaktat kommunen och fick svar att det är Hsb som har ansvaret för ledningarna och bör kontakta dem.
Jag har inte kontaktat Hsb än, skall göra det på Måndag får se vad jag får för svar.
Vattnet smakar illa och det är inte kalk, hade det varit kalk då kunde man se kalklagringar kring kranen.
Vill inte knacka på hos grannen för att testa deras vatten kanske kan dricka vattnet i tvättstugan för att se om det bara just hemma hos mig det smakar illa?

Trevlig helg på Er!
Detta eviga misstag när det gäller ansvaret i en förening!!!!
HSB har inget ansvar och kommer alldrig att ta ansvar för hur föreningar fungerar !!!!!!

HSB ser bara till så att mammon rullar in i drakens mun.

Om HSB skulle ha ansvar för allting som dom ställer till med i föreningar så skulle dom få sitta inför skranket och svar för sig hela tiden. HSB räknar med att medlemmar inte stämmer grannar som sitter i styrelsen utan biter i hop och häller truten. I alla föreningar som definieras under lagen om ek-förening så är det styrelsen som har ansvaret för verksamheten.

Du bör vända dig till vicevärden eller någon i styrelsen angående ditt problem, händer det inget där så vän dig åter till kommunen angående vatten problemet. Jag antar att fastigheten är ansluten till det kommunala nätet. Om då är det kommunen som är ansvarig för vattenkvalitén som levereras till frasigheten och ingen annan.
Svara med citat