Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-04, 22:57
Köpare Köpare är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Säljaren (den gamla hyresvärden) har skrivit in i kontraktet att köparen (brf) åtar sig att fortsätta driva befintliga hyrestvister. Min tvist består i att jag bad att få hyra ut i andra hand. Fick avslag, men blev också uppsagd då hyresvärden inte tyckte jag hade behov av lägenheten. Jag har inte gjort någon hemlighet av att jag köper för att sälja. Man kan tycka att det är rätt eller fel, men jag vet fler som kommer att sälja inom snar framtid.
Kan du något om rättigheterna?
Det är ju helt fel att man inte meddelat mig tidigare i processen att jag inte får köpa. Jag tycker ju personligen att när Brf föreningen överfört pengarna från mitt bankkonto får jag beteckna mig som ägare av lägenheten. När man köper hus så skriver man ju kontrakt och lämnar handpenning samma dag. I detta fall betalar man ju innan man får kontraktet. Vad gäller då? Är det enbart kontraktet som är bindande och bekräftar köpet?

Undrar hur det hade varit om det var tvärt om.. en bostadsrättsköpare som betalat in köpeskillingen, men ångrar sig efter en månad och vill att köpet återgår.. Hypotetiskt, men ibland känns det som om det alltid är den lilla människan som hamnar i kläm..
Svara med citat