Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-21, 16:15
Maris Maris är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Dia Visa inlägg
Ofattbart sjukt att det får gå till så här. Hade det varit omvända roller, hade du åkt ut med huvudet före garanterat. Brf är bara mobbing, mobbing, mobbing som vi betalar dem för genom arvode. Skriv ett brev till alla grannar och avsätt dem. Känner du några som kan tänkas vilja sitta med i styrelse under ett år där ni kan försöka få rätsida på dessa svin?

Har du fått ersättning för personskada? Skicka in en stämningsansökan.

Gå ut med den här informationen i tidningen, ingen förening ska få komma undan med ett sådant här beteende, det måste få konsekvenser, även om du själv bor där. Om grannarna får svårt att sälja har de sig själv att skylla, hjälper man inte den som behöver hjälp, ska man nog inte räkna med hjälp själv. Kom ihåg att du inte är skyldig dina grannarna någonting när de passivt tittar på.
Tack för ditt mycket engagerade svar! Det värmer.

Tro mig, jag har varit uppe i varenda instans ARN, Hyresnämnden, JO, polisen, åklagarmyndigheten, till och med regeringen. och kommer ingenstans (förutom med HSB:s jurist som fick en knäpp på näsan). Jag har vänt mig till alla tidningar tom. till TV med min berättelse men ingen är intresserad av att publicera. Jag har inte fått ett öre i kompensation för den delen. Jag har själv försökt att påverka genom att gå med i styrelsen, vilket mottogs mycket väl av de andra medlemmarna. När medlemmarna skulle rösta in mig reste sig ordföranden upp och skrek att "om hon väljs in i styrelsen avgår jag!" Efter det satt alla på stämman med nersänkta huvuden och ingen vågade längre rösta på mig.
Svara med citat