Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-31, 10:23
merbzt merbzt är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2018
Standard

Om man tar punkt 1 så är det styrelsen som skickar ut ett förslag till dagordning. Jag skulle nog säga att dagordningen är juridiskt accepterbar. Att frågorna behandlats en gång redan tror jag inte spelar någon roll.

Gällande punkt 2 så uppfattar jag inte det som att denna stämma är en fortsatt föreningsstämma utan en vanlig stämma varvid §27 enbart stipulerar att medlemmarna skall få ett röstningsformulär där möjlighet ges att ta ställning i beslut.

Punkt 3 indikerar att man inte skickat ut något röstningsformulär. Om så är fallet har medlemmarna rätt att faktiskt delta på stämman varvid §27 ej kan tillämpas.

Överlag saknas det detaljer för att man entydigt skall kunna säga att det finns strikta felaktigheter. Om man sedan går till frågan så är min tolkning att om denna stämma är en stämma där inte §27 tillämpas så gäller alla beslut som tas på stämman oberoende om dessa behandlats på en tidigare stämma.

Så om medlemmarna ej har rätt att närvara så §27 aktiveras så tycker jag inte att stämman genomförs korrekt. Men om medlemmarna har rätt att närvara så är min tolkning att man håller sin inom lagens råmärken.
Svara med citat