Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-31, 20:28
Angeja Angeja är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: May 2021
Standard

Ursäkta jag uttryckte mig nog lite otydligt och kopierade ungefär vad jag skickade till styrelsen och ni som är vänliga nog att svara är inte lika insatta.

Kallelse har kommit ut till årets stämma. Där försöker man slå ihop fortsättningsstämman från förra året med ordinarie årsstämma. Problemet blir då att man beslutat att ha en poströstningsstämma.

Det finns ett röstningsformulär med enbart ja och nej som alternativ samt att man kan lägga till förslag om man röstar nej vilket är lite spännande vid en poströstningsstämma (detta vid val av styrelsemedlemmar och revisor inga andra frågor). Allra sist kommer en fråga där man får ange om man anser att beslut i något eller några ärenden ska anstå till en fortsatt föreningsstämma och då ska man ange vilka. Dock har man redan röstat ja eller nej till de förslagen eller lämnat blank om man inte vill ta ställning, lite märkligt förfarande det med.

Två av motionerna från förra årets stämma, som inte bordlades då utan tillstyrktes är nu med i kallelsen och man anger bordlagda på dem trots att det inte stämmer med utskickat protokoll från förra årets stämma.

Sedan har man också med de bordlagda motionerna från förra årets stämma samt de nya som inkommit.

Så frågan blir då om de två motioner som nu felaktigt anges som bordlagda ens ska vara med då de tillstyrktes förra året. Styrelsen ger ingen möjlighet till ny diskussion eller motiverar på något vis att de skulle behöva tas om.

Eftersom man slår ihop årets stämma med en fortsättningsstämma så borde man väl inte få tillämpa paragraf 27 utan stämman borde vara fysisk stämma och inte poströstning.

Senast redigerad av Angeja: 2021-05-31 klockan 20:43. Anledning: Lagt till information
Svara med citat