Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-10, 12:19
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Fråga Underhållsplanen

Harald,
Nu får du faktiskt plocka fram något, helst flera domar.

Jag håller faktiskt helt med Neptunus, du skickar budskap som är rena rama skrämselpropagandan. BRL börjar allt mera att framstå som FRA-lagen.

Det som kan hända är att den som köper kan göra sig en mening om hur fastigheten och föreningen sköts. Om säljaren kör med osanning för att få ut ett högre pris då ska säljaren till domstol. Vill väl alla här att värderingen skall baseras på fakta.

Menar du att säljaren är mäklare eller ägaren?

För de fall du menar säljare är ägaren av lägenheten då kan jag berätta att säljarens "UPPLYSNINGSPLIKT" går väldigt långt och långt tillbaka i tiden. Det är straffbart att bedra, faktiskt. Brottsrätt!

Från propagandamaskinen får vi höra att vi får inget veta.

Alltså: jag uppmanar alla som köpt lägenhet som är ombyggt utan verifikationer och utan styrelsens skriftliga godkännande att söka advokat. Lagar finns hur många som helt. Låt advokaten välja lagrum.
Det är nämligen i svensk lag straffbart att skada fastigheter, det är lika med fängelsestraff om detta gjort i "hemlighet". Särskilt hög straff kan utdömas om verktyg har används, dvs ombyggnader, nedsågningar, nya spikade nya väggar osv.

Att styrelser våga vara hemliga i sådana lägen det förstår inte jag på annat sätt än att förvaltare av FRA-Lagen talat.

Så kom igen Harald, visa några av de rättsfall du använder som garanti för att ingen kan få rätt i rätt. Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Korsdraget
Svara med citat