Citat:
Ursprungligen skrivet av 0Xb
(Inlägg 70958)
Haha lugn nu. Det är inte alla som har de förmånerna. Dessutom skall man kontrollera deras arbete.
- Ekonomiska redovisning gör lätt fel. Det finns mycket pengar att hämta/spara på att granska den ekonomiska förvaltningen. Så enklelt som moms för de som är delvis momsregistrerade finns det massor med pengar att hämta, genom kontroll, och engagemang.
- Fasighetskötare...hahaha lyx. :D
- jurister...jasså värst vad ni lyxar, vem kontrollerar och bestämmer deras uppdrag och följer upp det då? Tomten?:11:
- Byggherre, det är styrelsen det. Grattis! Du bevisade min poäng.
- Konsulter skall ges uppdrag och styras. Det tar tid. Annars blir det gärna inte vad man vill ha/ behöver. :10:
är du på riktigt? Det är inte ett argument!
det handlar inte om att få arvode! Det handlar om att få ersättning för förlorad arbetsinkomst, få ersättning för den tid man lägger ner. När andra sitter och latar sig.
|
I vår förening är inte styrelsen byggherren, de lämnar över det på någon annan.
Ingen kontrollerar juristerna. Styrelsen köper allt, revisorn sover.
Om det inte finns en styrelse så försvinner bostadsrätten. Styrelsen tjänar på att sitta med i en styrelse om de vill behålla sin boendeform.
Förlorad arbetsinkomst tror jag inte på att styrelsen förlorar mer än någon annan. Jag är tvungen att vara hemma när styrelsen/föreningen aviserar om tillträde. Har aldrig fått ersättning för förlorad arbetsinkomst!
|