Telenor är en operatör på marknaden som jag starkt vill avråda från att teckna avtal hos.

Telenor tror sig ha rätt att stänga av mobiltelefoner efter behag.
Om de ensidigt anser att det gått för lång tid sedan den senaste laddningen av kontantkortet så tar de sig friheten att permanent stänga av mobiltelefonnumret.
Telenor vägrar sedan öppna upp numret och t.o.m. ljuger genom att säga att det inte är tekniskt möjligt.
De tror också att de har rätten att behålla de pengar som finns på kontantkortet, inget annat än en ren stöld. Alla som råkar ut för detta rekommenderas att polisanmäla Telenor för stöld!

Som om detta inte var nog så är Telenors kundservice synnerligen otrevlig att ha och göra med.

Detta företag tror sig tydligen vara utan konkurrens och att de därmed kan bete sig precis hur illa de vill.

Bättre alternativ än Telenor är bl.a. följande;
- Comviq
Med Comviq Champion kontantkort ringer du för 19 öre per minut till alla nät, dygnet runt.
Om du skaffar Comviq Kontant och laddar på 295:- får du just nu 3000 fria sms, 1000 fria mms och du får surfa gratis på helger.
- Tele2
Comviq Kontant Standard
Inträdesavgift: 0 kr
Månadsavgift: 0 kr
Minutpris: 0 - 1,99 kr
SMS/MMS: 0,69 kr/0,69 kr
Öppningsavgift: 0,69 kr
Data: 15,00 kr/MB
Ring från 29 öre/min till alla inom Tele2/Comviq.
- Optimal Telecom/Tele2

- Glocalnet
Glocalnet Kontant BAS
Inträdesavgift: 0 kr
Månadsavgift: 0 kr
Minutpris: 0 - 1,69 kr
SMS/MMS: 0,69 kr/1,69 kr
Öppningsavgift: 0,69 kr
Data: 15,00 kr/MB
Endast 69 öre/min till andra Glocalnet-kunder.
Beställer du nu får du 25 kr förladdat.

- Djuice
djuice kontantkort
Inträdesavgift: 0 kr
Månadsavgift: 0 kr
Minutpris: 0,77 kr
SMS/MMS: 0,77 kr/1,99 kr
Öppningsavgift: 0,77 kr
Data: 19,00 kr/MB
- Telia
Telia Refill Kväll & helg
Inträdesavgift: 100 kr
Månadsavgift: 0 kr
Minutpris: 0 - 3,99 kr
SMS/MMS: 0,89 kr/1,99 kr
Öppningsavgift: 0,59 kr
Data: 20,00 kr/MB
Endast 29 öre/min till Telia-mobiler och det fasta nätet under kväll och helg.
Registrerar du kontantkortet får du 100 kr extra att ringa för.
- Tre
- Halebop

Telenorkund fick tre månaders uppsägningstid 2006-08-07 09:55
- Telenor utnyttjar folks okunskap och lägger till en tre månader lång uppsägningstid på mobilabonnemangen. Det strider mot gällande avtalsrätt och är inte lite fräckt! Det säger en kund till Sydsvenskan. Kunden blev uppringd och erbjuden en lägre minutkostnad, vilket han gick med på givet att något annat inte ändrades. I bekräftelsebrevet upptäckte han dock paragrafen med 3 månaders uppsägningstid. - Har vi inte varit tydliga kan jag bara beklaga. Vi ändrar absolut inga avtal utan att abonnemangsformen också ändras. Dessutom ska det tydligt framgå. Jag ska påpeka detta för vår kundtjänst, säger Telenors marknadschef Anders Jensen. Orsaken till den nya uppsägningstiden är är pressade priser på marknaden, säger han också. Läs mer >> 







Tipsa en vän
  Pusha

FORUM

BOR DU I BOSTADSRÄTT?

Vad fungerar bra/dåligt i din förening?

Om du har några synpunkter om din brf, om din bostadsorganisation (HSB, Riksbyggen, etc) eller frågor om att bo i bostadsrätt, dela gärna med dig av dessa genom att klicka här!
Senaste inlägg
(rss-reader för Google Chrome)






© 2013 - Uppdaterad 2013-01-29