Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag RSS-feed för detta forum om badrum, stamrör, vatten- och fuktskador, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-20, 11:43
bostadsrättsinnehavare bostadsrättsinnehavare är inte inloggad
Giga-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard Vattenskador upptäckt vid besiktning i badrum - Förening vill inte vänta!

Man har vid besiktning upptäckt att några lägenheter i mitt hus har vattenskador i badrummen. Eftersom så vitt jag vet ingen besiktning har skett de senaste 10 åren är det högst troligt att skadorna har funnits i flera år.

Förening fixar rivning, upptorkning och bostadsrättshavare fixar ytskikt och kakel. Så långt är allt klart och vi är helt överens.

Problemet är att föreningen vill börja riva mitt badrum redan nu, innan att jag anlitat en firma som kan sätta kaklet. De firmor jag kontaktat har en väntetid på ungefär 2 månader innan de kan påbörja arbetet.

Om jag låter föreningen riva mitt badrum redan nu kan detta innebära att badrummet står obrukbart i 3 månader. Är det inte rimligt att kräva att firman som föreningen anlitar och den firma jag anlitar anpassar tiderna till varandra för att på så sätt minimera tiden badrummet är ur funktion?

Föreningen har nu hotat med handräckning om de inte får komma in i lägenheten.

Senast redigerad av Admin: 2011-11-19 klockan 05:28.
Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 11:53
totiki totiki är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard Kan styrelse starta återställande av skada utan hänsyn till bostadsrättshavare?

Det vore väl bäst om ni kan samordna detta. Går det inte att tala med styrelsen för att finna en lösning?

Upptorkning med värmefläkt kan mycket väl ta en månad, i och för sig. Och då är det ju bara en månad det handlar om.

Blir det även fråga om att bila upp golv byta golvbrunn samt gjuta nytt golv, vilket förmodligen inte visar sig förrän arbetet startat, så ska det ju torka efter detta också. Då är det en eller två veckor det handlar om.

Prata med styrelsen, det kanske inte är någon ko på isen.

Senast redigerad av Admin: 2011-12-06 klockan 08:27.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Juristen: Jag vill inte säga att vi inte lyssnar på dem - Sydsvenskan Admin Senaste Nytt 0 2010-11-04 20:21
Besiktning i brf - Vem kan nekas tillträde till bostadsrätt? - Olaga intrång? patriksthlm Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 6 2010-02-24 16:55
Föreningen vill renovera nyrenoverat badrum i bostadsrätt katta Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 1 2008-11-20 20:06

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare