|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Fyra år kvar.
|
|
|||
|
|||
![]() Tre år kvar.
|
|
|||
|
|||
![]() är det inte bättre om man har alltid lite skuld kvar ?
|
|
|||
|
|||
![]() Varför då?
|
|
|||
|
|||
![]() Jag tror argumentet är att det är enklare att få bra lån än att placera ett överskott på bra sätt. Men då alla (eller många) bostadsrättsföreningar är skuldsatta så är det ett ickeproblem.
|
|
|||
|
|||
![]() Fast det stämmer inte. För det första så gäller föreningens stadga, och mig veterligen så står det i 100 % av alla brf: ers stadga att föreningens verksamhet (drift och underhåll) skall finansieras med medlemmarnas årsavgifter. Jag har hittills aldrig sett att det stått att föreningen skall låna på framtida medlemmars kassaflöde, men jag kan KU ha missat den paragrafen...
För det andra så ligger pantbreven kvar. Det innebär att ett nytt lån inom redan beviljade panter under normala omständigheter bara är ett telefonsamtal bort, samt en våt dröm för vilken bank som helst. Argumentet att det är bra att ha ett lån, är propaganda givetvis förmedlad av den som har något att tjäna på en sådan ordning. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hela styrelsen avgick | audinell | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 13 | 2013-12-05 15:11 |
Hela styrelsen hotar att avgå | qada | Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer | 44 | 2013-05-29 14:39 |
Tillhör hela husfasaden föreningen? | Hallmat | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 6 | 2011-08-05 17:18 |
Hela valberedningen har avgått | Smorran | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 16 | 2011-03-15 10:59 |
Hela HSB Skånes styrelse byts ut | Admin | Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige | 0 | 2008-05-15 01:38 |