Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                                Skriv motioner!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-31, 23:09
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Korsdraget: Du får gärna citera mig och möta mig med sakliga argument. Exakt vad var det jag skrev som du inte håller med om?
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 23:12
Mirre11 Mirre11 är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Apr 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Tyvärr Tomas, du har missförstått hela idén med Bostadsrätt.
Citat:
Så alla ni som gnäller över dålig styrelse, dåligt lagstiftning eller att vi skall ha mer styrning från samhälle/stat et c. Ni har tyvärr inte fattat vad ni gett er in på.
Lägg inte skulden på oss som vill se en förbättring. Det är dem som sitter med i styrelsen som missförstått hela idén med br.

Citat:
Är styrelsen dålig, så är i FÖRSTA HAND stämman ansvarig. Det är den som utser, och har makten att avsätta/byta ut ledamöter.
Jag finner det mycket märkligt att teori och praktik aldrig går hand i hand. Hur många gånger har inte jag blivit överkörd av stämmans ordförande, hur många gånger har inte samma svin sett till att bli omröstade, hur många gånger har inte valberedningen sett till att jag aldrig kan få kandidera, så nej - det är inte alltid som saker och ting sker "by the book". Vi har enligt mig väldigt svaga medlemmar som inte vågar föra sin talan, och det ser valberedningen till sin fördel.

Citat:
Den ekonomiska föreningen "Bostadsrättsföreningen", tvingar ingen att bli medlem. Alla är där frivilligt, och i princip alla beslut fattas med enkel majoritet (undantaget vissa särfall där minoriteten skyddas i lag).
Rösterna räknas aldrig!

Citat:
Detta ger följande utfall:

1) Nej, man kan inte räkna med att ALLTID FÅ SOM MAN VILL i en bostadsrättförening. Har man det behovet, så skall man byta boendeform.
Då kan ju styrelsen ta första steget!

Citat:
2) Minoriteten har ingen makt. Nej, och det skall den inte ha heller.
Det är just det den har, i form av en maktfullkomlig styrelse!

Citat:
Så sluta gnälla och skylla i från er (för det är det ni gör, ni innehar ALLA en röst i stämma, och ALLA har lika möjlighet att skapa opinion för sina förslag), börja jobba FRAMÅT i stället. Tillsätt nya ledamöter tills ni får en styrelse som majoriteten är nöjda med.

Eller tig.
Den som tiger han samtycker!
Svara med citat
Gammal 2013-08-31, 23:45
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Lägg inte skulden på oss som vill se en förbättring. Det är dem som sitter med i styrelsen som missförstått hela idén med br.
Jag håller med om att det finns puckade styrelser. Men de kommer aldrig själva avgå. Det är ditt jobb som medlem.

Citat:
Jag finner det mycket märkligt att teori och praktik aldrig går hand i hand. Hur många gånger har inte jag blivit överkörd av stämmans ordförande, hur många gånger har inte samma svin sett till att bli omröstade, hur många gånger har inte valberedningen sett till att jag aldrig kan få kandidera, så nej - det är inte alltid som saker och ting sker "by the book". Vi har enligt mig väldigt svaga medlemmar som inte vågar föra sin talan, och det ser valberedningen till sin fördel.
Du har din fulla rätt att kandidera, alldeles oavsett valberedning. Bara att ställa sig upp på stämman och säga att man kandiderar. Fråga: Hur många medlemmar har du pratat med INNAN stämman, och fått med dig på dina förslag? Ska man in i styrelsen, i Brf, aktiebolag eller Sverige, så kan man inte dyka upp på självaste valdagen som gubben ur lådan och börja kraxa. Klart att folk tycker man stör ordningen då, och inte röstar in en. Du ska jobba NU, så att du har en majoritet MED DIG TILL STÄMMA.

Citat:
Rösterna räknas aldrig!
Begär att rösterna räknas.

Citat:
Ett utalande som klart visar på en person som skyller i från sig. Kanhända att de är puckon, men det hjälper ju inte dig ett jota att påtala det om och om igen. Börja jobba istället!

Citat:
Det är just det den har, i form av en maktfullkomlig styrelse!
Styrelsen är vald och tillsatt av en majoritet av föreningens medlemmar. Alltså är antagligen majoriteten nöjda. Är så inte fallet, så kommer du inte ha några problem med att bli vald, om du börjar samla styrkorna nu.

Citat:
Den som tiger han samtycker!
Japp, håller med. Men det innebär inte att allt som sägs för en sak framåt, eller hur? Om det nu är så att du har kört din strategi ett tag, och du inte når fram, då kan det ju vara dags att pröva en annan strategi, eller hur?
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 00:18
Gusten Gusten är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard

Citat:

Den ekonomiska föreningen "Bostadsrättsföreningen", tvingar ingen att bli medlem. Alla är där frivilligt,
Men ofta finns ingen reell valmöjlighet. Många hade säkert föredragit en hyresrätt men på många ställen är det som bekant svårt att hitta en ledig hyreslägenhet.

Och i hyreshus där majoritet finns för ombildning finns ingen annan möjlighet än att själv gå med om man inte vill få grannarna som hyresvärd.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 00:29
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard svar till Harald

Gång på gång framgår det tydligt och klart att styrelser brutalt sätter minoritet på plats.
Att du som är så vettig annars kan mena att det är i sin ordning det är oschysst Harald.
En styrelse skall eftersträva 0-Tolerans mot övergrepp.
Du skrev till Tomas, jag såg det, men det var som en snyting mot mig. Sorry.
Vi är många som jobbar framåt. Tro mig. En fantastisk fin förening är sänkt pga att en styrelse tog in fel förvaltare . Läs tette: när en förvaltare får fria händer.

Polisanmälan är gjort i flera omgångar. Majoritet krävs där annars är du en rättshaverist. En som fått skadat lägenhet gick hela vägen över 2 besiktningar av kommunen.
Godkänt fast temperaturen var 13 grader. Jag skrev det överklagandet till länsrätten som biföll. Men hänvisade åter till kommunen att åtgärda. Kommunen anlitar förvaltaren. Åter på ruta Start.. Hur framåt skall vi jobba?

Nu förberdar jag ett nytt försök att få underkänt ett fejkat protokoll. Käre du, minoritet kan ha rätt. En vettig styrelse är rädd om husen. Det är inte förvaltaren. Det är lönsamt med skador.
Du strör peppar i såren här. Det ser ut som jag måste flytta efter alla våra försök sitter vi med skadade hus. ventilationen har slagit slint. Den trogna skaran som nu finns kvar krymper för varje månad.
Jag har nu fått hela kedjan klar för mig, har talat med tingsrätten som säger kom hit. Du vinner direkt. Jag orkar nog inte för värdet mitt hem har försvunnit på resan. Majoriteten, nya inflyttade, har rätt? Nej. De har köpt Svarte Petter. Det kommer de att känna när vintern kommer. Då sälje de. Skiter i oss andra. Kom inte och säg att BRL funkar. Det ända som funkar är den ekonomiska lagstiftningen och PBL. 'felinvestering'. .Det visar liggande självgjort utredning.
Men dodomstolar tar flera år. Först fällande dom, sen skadestånd.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 00:38
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Men ofta finns ingen reell valmöjlighet. Många hade säkert föredragit en hyresrätt men på många ställen är det som bekant svårt att hitta en ledig hyreslägenhet.
Det här håller jag med om. Men det är ju liksom ett annat problem. Det blir ju fler hyresrätter, för att bostadsrättsinnehavarna gnäller på sina styrelser, istället för att aktivera sig. Eller ska vi reglera bostadsrätten annorlunda, bara för att det finns för få hyresrätter?

Hur man än vrider och vänder på denna fråga, så kokar man alltid ner till samma sak.

Att det bästa man kan göra, är att verka för att man får en vettig styrelse. Finns det ingen lämpligare än en själv, ja då får man faktiskt ställa upp. Även om man hellre hade varit hyresgäst. Eller så tig.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 00:59
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Jag håller med om att det finns puckade styrelser. Men de kommer aldrig själva avgå. Det är ditt jobb som medlem.
Jag gör mitt bästa med att få bort dem.

Citat:
Du har din fulla rätt att kandidera, alldeles oavsett valberedning. Bara att ställa sig upp på stämman och säga att man kandiderar. Fråga: Hur många medlemmar har du pratat med INNAN stämman, och fått med dig på dina förslag? Ska man in i styrelsen, i Brf, aktiebolag eller Sverige, så kan man inte dyka upp på självaste valdagen som gubben ur lådan och börja kraxa. Klart att folk tycker man stör ordningen då, och inte röstar in en. Du ska jobba NU, så att du har en majoritet MED DIG TILL STÄMMA.
Jag pratade med 6 personer flera månader innan stämman, mycket snack och lite verkstad, 27 närvarande på stämman. Kontaktade valberdningen om att jag ville kandidera. När valberedningen la fram namnförslagen föreslog jag mig själv, men blev nedröstad av valberedningen, stämmans ordförande och de som föreslagits, jag fick aldrig en chans. Har även försökt att gå med i valberedningen. Man får inte ha en avvikande åsikt i den här föreningen.

Citat:
Du har din fulla rätt att kandidera, alldeles oavsett valberedning. Bara att ställa sig upp på stämman och säga att man kandiderar.
Citat:
Ska man in i styrelsen, i Brf, aktiebolag eller Sverige, så kan man inte dyka upp på självaste valdagen som gubben ur lådan och börja kraxa. Klart att folk tycker man stör ordningen då, och inte röstar in en.
Hur ska du ha det Harald? Vad är det som gäller, blir lite förvirrad?

Citat:
Begär att rösterna räknas.
Vad är det som får dig att tro att jag inte begärt det?

Citat:

1) Nej, man kan inte räkna med att ALLTID FÅ SOM MAN VILL i en bostadsrättförening. Har man det behovet, så skall man byta boendeform.
Citat:
Ursprungligen skrivet av Mirre11 Visa inlägg
Citat:
Ett utalande som klart visar på en person som skyller i från sig. Kanhända att de är puckon, men det hjälper ju inte dig ett jota att påtala det om och om igen. Börja jobba istället!
En person som skyller i från sig! Nu får du lägga ner.

Citat:
Styrelsen är vald och tillsatt av en majoritet av föreningens medlemmar. Alltså är antagligen majoriteten nöjda. Är så inte fallet, så kommer du inte ha några problem med att bli vald, om du börjar samla styrkorna nu.
Majoriteten vet jag inte, det räcker med att en person säger ja på stämman.

Citat:
Om det nu är så att du har kört din strategi ett tag, och du inte når fram, då kan det ju vara dags att pröva en annan strategi, eller hur?
Den rätta strategin för att nå fram finns inte!!!

Harald, du är en teoretiker du!

Senast redigerad av Mirre11: 2013-09-01 klockan 01:25.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 01:25
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Du har din fulla rätt att kandidera, alldeles oavsett valberedning. Bara att ställa sig upp på stämman och säga att man kandiderar.

Citat: Ska man in i styrelsen, i Brf, aktiebolag eller Sverige, så kan man inte dyka upp på självaste valdagen som gubben ur lådan och börja kraxa. Klart att folk tycker man stör ordningen då, och inte röstar in en.

Hur ska du ha det Harald? Vad är det som gäller, blir lite förvirrad?
Fundera igen. Du förbereder ditt lag innan. Du tar med ditt lag till stämman. På stämman reser du dig upp och klargör din kanditatur. Ditt lag ser till att du blir invald. Svårt? Så styrs alla aktiebolag, alla föreningar.

Citat:
Vad menade du annars när du skrev att styrelsen skulle byta boende form för att du inte är nöjd med deras jobb? Eller missförstod jag dig?

Citat:
Majoriteten vet jag inte, det räcker med att en person säger ja på stämman.
Jo, majoriteten gäller. Men den kan ju bestå av en persons övervikt, absolut. Då är det ändå en majoritet.

Citat:
Den rätta strategin för att nå fram finns inte!!!

Harald, du är en teoretiker du!
Jag jobbar ju med detta (inne på 11:e året), och har prövat alla de strategier jag förespråkar i praktiken. Jag vet att det fungerar. Eftersom jag praktiskt tillämpar dessa i verkligheten, kan jag nog knappast tillskrivas epitetet teoretiker.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 03:38
Tomass avatar
Tomas Tomas är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Gusten Visa inlägg
Och i hyreshus där majoritet finns för ombildning finns ingen annan möjlighet än att själv gå med om man inte vill få grannarna som hyresvärd.
Ja, detta är två väsentliga och korrekta påpekanden.

Gustens kommentar ovan kommenteras på följande sätt av Harald:
Citat:
Det här håller jag med om. Men det är ju liksom ett annat problem.
Du kan betrakta Gustens kommentar som ett påpekande till att din ständigt återkommande lösning om att "passar det inte så flytta" eller "byt boendeform" inte är särskilt verklighetsförankrad för folk som bor i Stockholm.

Citat:
Den ekonomiska föreningen "Bostadsrättsföreningen", tvingar ingen att bli medlem. Alla är där frivilligt, och i princip alla beslut fattas med enkel majoritet (undantaget vissa särfall där minoriteten skyddas i lag).

2) Minoriteten har ingen makt. Nej, och det skall den inte ha heller.
Lek med tanken att du skulle bli förtalad av en ledamot på en årsstämma, som du tyvärr inte spelade in.
Du kan inte (med framgång) stämma vederbörande i domstol, eftersom du inte kan bevisa något.
Ingen av de närvarande medlemmarna bryr sig (och självklart än mindre intresserade av att ställa upp och vittna och riskera få en styrelse "mot sig") eftersom det är ju bara du som har förtalats, och inte någon annan än du som är drabbad.
De övriga medlemmarna fortsätter att rösta in förtalaren i styrelsen dvs som förtroendevald.

Med tanke på hur du verkar vilja resonera, skulle du då tänka så här:
* "Jag är här frivilligt. Ingen har tvingat mig att bli medlem. Därför ska jag också acceptera att bli förtalad om nu majoriteten tycker att det är acceptabelt"
* "Jag kan inte alltid få som jag vill, även om jag gärna skulle slippa bli förtalad och sedan slippa se förtalaren bli omvald om och om igen. Om jag skulle tycka det är en viktig rättighet att slippa bli förtalad på en årsstämma så skulle jag byta boendeform"
* "Jag är en minoritet som inte ska ha någon makt till att kunna kräva att inte bli förtalad. Jag ska därför vara tyst och snällt acceptera en förtalare som ledamot eftersom han har majoritetens förtroende, och majoriteten har ju alltid rätt"

Vill du hyckla och hävda att du skulle tycka enligt ovan eller kan du erkänna att majoritetens åsikt faktiskt inte alltid förtjänar att vara den vinnande ?
Citat:
Är styrelsen dålig, så är i FÖRSTA HAND stämman ansvarig. Det är den som utser, och har makten att avsätta/byta ut ledamöter.
Finns inte tillräcklig kompetens inom föreningen, så är det fullt möjligt redan idag för vilken styrelse som helst att köpa in den kompetensen.
Du återkommer ständigt till ett faktum som de allra flesta redan känner till, dvs att majoriteten av medlemmarna på en stämma har makten att avsätta ledamöter.
Men du har också idiotförklarat majoriteten av föreningarnas medlemmar.
Det tycker jag i alla fall att du har gjort, med din åsikt att medlemmar i allmänhet begriper inte att föreningens pengar är deras egna.
Citat:
...Ett krux är, att medlemmar i allmänhet inte begriper, att föreningens pengar är deras egna. De flesta som "fått" denna nya fläkt, tycker nog att styrelsen är hyvens, som bjussat på en så bra grej...
Hur kan ovanstående totalsågning av medlemsmajoritetens intellektuella förmåga gå ihop med samma persons åsikt att medlemskollektivet skulle vara särskilt lätta att påverka till att rösta bort en sådan styrelse som ibland "bjussar" på något
(i min förening "fick" medlemmarna nyligen nya fönster "av styrelsen") ?
Hur kan du tro att sådana medlemmar ska vara kapabla att bedöma huruvida det finns tillräcklig kompetens inom föreningen ?
Vanligen vet inte medlemmarna något alls om vilka de röstar på. Citat från Admin:
Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin Visa inlägg
Normalfallet i en brf är att den lilla minoritet som går på stämman röstar in förtroendevalda de inte vet något om. Ingen kan säga hur stor andel det är av stämmorna där en eller flera förtroendevalda väljs utan att medlemmarna vet vem de röstar in (oavsett om valberedning finns och fungerar eller ej), men baserat på den erfarenhet jag har av detta skulle jag kunna tänka mig att det fungerar så på 95% av stämmorna varje år.
Om medlemmarna inte vet något alls om kandidaterna kan man tycka att det är valberedningens uppgift att ta reda på och bedöma om det finns tillräckligt med kompetens inom föreningen eller om externa kompetens ska köpas in.
Dock uppstår då troligtvis ett nytt problem, nämligen att valberedningen sannolikt också är lekmän/amatörer och inte heller har någon kompetens för att kunna bedmöma huruvida kandiderande styrelseledamöter har tillräckligt med kompetens.
Man bör ju ha en hyfsad egen kompetens inom ett område för att kunna bedöma/genomskåda/syna andras kompetens eller brist på kompetens.

Lösningen på det problemet skulle kunna vara att valberedningen/föreningsstämman låter anlita en duktig konsult som får utvärdera om kandidaterna håller måttet.
Om ledamöterna inte visar sig ha tillräcklig kompetens (enligt konsulten man anlitade) så kan föreningen kanske anlita samma konsult alternativt en annan konsult som hjälper till med att styra upp verksamheten.
Var hittar man då egentligen en kompetent konsult, kan man fråga sig...
Ett ställe man kan tänkas leta på är sveriges största forum för bostadsrätter, dvs detta forumet.
Om man läser runt lite på forumet så är det ganska stor chans att man ganska snabbt hamnar på en viss användare vid namn Harald, som enligt sin profil jobbar som "Konsult i bostadsrätt. Driver förvaltnings- och konsultbolag som säljer tjänster till bostadsrättsföreningar".
Harald brukar ofta skriva inlägg som ger tydligt intryck av hög kompetens och ett till synes obegränsat självförtroende när det gäller att servera enkla lösningar på diverse problem.
(om problemet handlar om en dålig styrelse, då är det ju bara för honom att med bestämdhet påtala självklarheten att varje medlem har en röst, och medlemmarna har rätt att avsätta styrelsen, enkelt)

Det spelar ingen roll hur ofta andra användare på forumet påtalar hur verkligheten ser ut och att trollformeln inte fungerar.
Enligt Harald är det enkelt att byta ut en styrelse.

Eftersom Harald förefaller vara den enda på forumet som behärskar strategin för hur en medlem ska göra för att övertyga övriga medlemmar om att en dålig styrelse ska bytas ut, så kanske han är den mest kompetenta på hela forumet, och den som vill anlita en BR-konsult vill rimligvis ha den bästa (och då kan man ju välja den som tydligt och envist försöker framställa sig som en som alltid kan servera lösningen och att det t.o.m. är enkelt)

Citat:
Ursprungligen skrivet av Korsdraget Visa inlägg
är du döv och blind? Eller är okunskapen en god affär kanske?
Bra fråga, Korsdraget.

Citat:
...Så alla ni som gnäller över dålig styrelse, dåligt lagstiftning ... et c. Ni har tyvärr inte fattat vad ni gett er in på...
Forumets Admin är en av dem som inte brukar vara nöjd (om jag ska uttrycka mig milt) med sin styrelse.
Han har utryckt sig på följande sätt:
Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin Visa inlägg
...när väl en dålig styrelse (eller andra förtroendevalda) fått fotfäste så ska det nästan mirakel till för att vända på detta....
(Källa)
Jag tror att Admin har stångat sig blodig mot styrelsen, mer än kanske någon annan, när det gäller att påverka medlemskollektivet till att försöka tänka kritiskt mot sittande styrelse.
Om inte heller han har lyckats, så är det tydligen Admin (och alla vi andra med usla styrelser) som det är fel på, enligt Harald ?
Om det hade varit du Harald, som hade varit medlem och drabbats av en dålig styrelse så kanske du har så stort självförtroende att du på fullt allvar tror att du skulle ha klarat det bättre än t.ex. Admin, och det är därför du återkommande uttrycker dig så arrogant om att sluta gnälla.
(detta är långt ifrån första gången Harald skriver en kommentar av typen "tig", "sluta gnäll", "flytta om det inte passar", ...)

Du kanske faktiskt är medveten om att du inte alls skulle kunna påverka kreti och pleti på det sätt som du gärna (återkommande, dvs i många trådar förutom den här) vill låta påskina.
Det implicita marknadsföringsbudskapet (för dina konsulttjänster) av dina inlägg blir att du framställer dig själv som väldigt kompetent, och ger sken av att kunna lösa i princip alla problem.
Dock återkommer du ofta till att i princip bara påpeka den triviala basfaktan om att stämman har den formella makten och ansvaret att avsätta/tillsätta styrelse och att alla medlemmar har en röst på stämman.
När du med stor kraft och övertygelse tvärsäkert hävdar att det är enkelt att byta ut en dålig styrelse så kanske det finns en del läsare därute som låter sig imponeras av en potentiell konsult att anlita.

I den här tråden kom det även lite mer explicit reklam för Harald:
Citat:
Jag jobbar ju med detta (inne på 11:e året), och har prövat alla de strategier jag förespråkar i praktiken. Jag vet att det fungerar. Eftersom jag praktiskt tillämpar dessa i verkligheten, kan jag nog knappast tillskrivas epitetet teoretiker.
Jo, vi är säkert många som har noterat din ständigt återkommande teori om att eftersom medlemmarna har en röst var och att stämman har makten att byta styrelse så är det inga problem med att byta ut en dålig styrelse.
Exakt vad är det egentligen för "strategier" du nu skryter om ?
Varje förening och situation är unik, men det låter som att du hade varit i mina kläder, eller Admin's eller Mirre11's så hade du med dina "strategier" kunnat byta ut styrelsen mot dig själv (och några till som du naturligtvis skulle kunna bestämma genom att lobba för så att de också blir valda) om du så hade önskat.
Det är väldigt lätt att sitta på höga hästar och skriva kaxiga inlägg om att det är enkelt att byta ut en dålig styrelse, med budskapet att om du inte klarar det så är det dig själv det är fel på, så tig och sluta gnäll, eller flytta.

Jag har inga som helst illusioner om att användaren Harald kommer att tillstå att hans provokativa uttalanden (om att det är lätt att byta ut en dålig styrelse, och ditt eget fel om du inte klarar det) syftar till att framhäva sin egen kompetens och att det skulle vara ett sätt att marknadsföra sina konsultjänster.
Dock vill jag med en del av ovanstående inlägg vädja till forumets läsare att reflektera kritiskt över vilka incitament som kan dölja sig bakom en användare som jobbar som BR-konsult och som med stort självförtroende ger intryck av att kunna servera enkla lösningar på det mesta.

Citat:
Så sluta gnälla och skylla i från er (för det är det ni gör, ni innehar ALLA en röst i stämma, och ALLA har lika möjlighet att skapa opinion för sina förslag), börja jobba FRAMÅT i stället.
Till dem som brukar läsa mina inlägg och tror/tycker att jag bör ta åt mig av Harald's kommentar ovan så kan jag hänvisa till min tråd om att styrelsen ignorerade mina motioner (som jag nyligen har uppdaterat).
Jag tycker att motioner var ett försök till att skapa opinion för mina förslag och att det var att försöka jobba framåt med förbättringar.

Senast redigerad av Tomas: 2013-09-01 klockan 04:10.
Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 08:20
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vad menade du annars när du skrev att styrelsen skulle byta boende form för att du inte är nöjd med deras jobb? Eller missförstod jag dig?
Citat:
Samma fråga igen, Harald, hur ska du ha det? Antingen så kan man inte få som man vill, eller så kan man det genom att jobba?! Du emotsäger dig själv!

Citat:
Ursprungligen skrivet av Tomas Visa inlägg
Eftersom Harald förefaller vara den enda på forumet som behärskar strategin för hur en medlem ska göra för att övertyga övriga medlemmar om att en dålig styrelse ska bytas ut, så kanske han är den mest kompetenta på hela forumet, och den som vill anlita en BR-konsult vill rimligvis ha den bästa (och då kan man ju välja den som tydligt och envist försöker framställa sig som en som alltid kan servera lösningen och att det t.o.m. är enkelt)
Visst är det lustigt att Harald trots detta inte får med sig någon från forumet. Hans strategi fungerar inte, han får nog jobba lite mer på saken. Majoriteten har sagt sitt!

Citat:
Jo, majoriteten gäller. Men den kan ju bestå av en persons övervikt, absolut. Då är det ändå en majoritet.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Köpa rum i bostadsrätt/dela bostadsrätt i två delar Erlingmark Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2012-09-29 19:21
Cirkus t(i)ll HSB Malmö. insidern Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 3 2010-04-17 17:27
Förvärv av bostadsrätt - Köpa bostadsrätt Admin Faktabanken 0 2009-03-24 01:33

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare