|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Tack Admin för länken till den underbara naturfilmen. Jag har glott på den om och om igen med hjärtat i halsgropen även efter att jag vet hur det slutar.
Vilken solidaritet och sammanhållning. Båda flockarna är utmärkta förebilder för bostadsrättsföreningar. Man hjälps åt utan tanke på egenvinning. ![]() Tillägg: Bilden till vänster om den söta ![]() Senast redigerad av kluringen: 2010-12-03 klockan 13:05. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Ja, jag undrade om det skulle vara någon som drog just denna koppling mellan naturfilmen och hur det borde fungera i bostadsrättsföreningar. Jag är glad att du såg liknelsen.
Jag är krokodilen som kommer upp från ingenstans. ![]() Tänk om vi alla ställt upp för varandra, i stället för hur det fungerar idag !!! Lite empati och mänsklig värme i bostadsrättsföreningarna hade väl inte varit helt fel? ![]() Har själv sett entimmesprogrammet om filmen på TV plus reprisen. Och sedan har jag sett Youtube-filmen 3-4 ggr. När TV-programmet gjordes om naturfilmen hade bara 20 miljoner sett filmen. Om jag minns rätt är det nu snart 60 miljoner människor som kikat på denna film. Synd att det inte är samma intresse för hur det fungerar i brf:ar.
![]() ![]() Demokrati/rättvisa - öppenhet - insyn - information - engagemang - medlemsinflytande - medlemskontroll - ärlighet - moral - etik - ansvar - respekt - civilkurage... ETHOS, vad tusan är det? Faktabanken - Sveriges bästa och mest heltäckande stadgar - Index - Visitkort för Forum För Alla i Bostadsrätt - Hyresnämnden! För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten. Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf? Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent! Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel). Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses! 6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem. 13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna. Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras! VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD! UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE |
|
||||
|
||||
![]() Något har gått snett när styrelse och medlemmar uppträder som motpart gentemot varandra i en BRF. Kan jämföras med en vargflock.
Alfa hanen i en vargflock är en del i gemenskapen men har ansvar för att värna om flockmedlemmarnas överlevnad, fortlevnad och för att hålla ihop flocken. Han får i regel fortsätta att leda gruppen så länge han orkar och medlemmarna har förtroende för honom, sen ersätts han av en ny som kan axla den ansvarsfulla uppgiften. Citat:
vilken lycka att ha en sån kompis Senast redigerad av kluringen: 2010-12-04 klockan 15:46. Anledning: lagt till en länk |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
”ROT-avdragen borde göras om” - Sveriges Radio | Admin | ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster | 0 | 2009-04-14 09:00 |