Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-15, 14:50
Leonis Leonis är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Standard Vald som både suppleant i styrelse och valberedare

Vid årsmötet i juli blev jag vald till både suppleant och valberedning. Kollade i detta forum och såg att det inte går att vara både och. Tog upp detta på senaste styrelsemötet och ombads då att lämna styrelsen till förmån för valberedningen. Efter tjat gick jag med på det, men nu undrar jag om det är ett korrekt förfarande. Jag har ju suttit i styrelsen sedan juli och även året dessförinnan. Tacksam för snabbt svar.
Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 20:19
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard hoppsan

intressant.
Det riktiga hade varit att styrelsen erkänt sitt fel och kallat till en ny stämma med 2 §:er.
Val av styrelse och val av valberedning.

Nu anser jag att din uppgift blir att till nästa stämma ta fram en värdig styrelse för er förening.
Skulle vara intressant att veta från vilka och hur många som stod bakom "efter tjat".
Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 20:41
Leonis Leonis är inte inloggad
Medlem

Standard

Det var en ordinarie (dock ej ordf.) som stod främst i ledet och de övriga tre hängde på "för det vore bäst för föreningen" att jag som visste hur styrelsen jobbar tog "jobbet" som en av två valberedare. Jag kände mig överkörd och föll till föga för att slippa vidare tjafs. Vi skall ha en extrastämma snart och jag föreslog att det skulle väljas en ny valberedare på den, men det föll inte i god jord...

Det lustiga är att samma fel har begåtts två gånger tidigare! Alltså, att en suppleant har ingått i valberedningen.

Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 20:50
Frågvisare Frågvisare är inte inloggad
Medlem

Standard Suppleant/valberedning

Ber om hjälp med att få ett svar (och helst även hänvisning till källreferens) på Leonis fråga om en som suttit i styrelsen kan ingå i valberedningen samma år

Jag satt med vid samma styrelsemöte och erbjöd mig också att avgå för att ta arbetet med valberedningen - men jag är tveksam till att det är lämpligt att en som suttit i styrelsen under samma verksamhetsår ska ingå i valberedningen

Jag tror att det lämpligaste är att vi väljer en ny valberedning vid den extrastämma vi ska ha nu (sannolikt innan årsskiftet)

Vad tror ni?
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
HSB ledamot, ordförande,tjänsteman,valberedare hur kan man sitta på alla dessa stolar Goran Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 12 2012-12-15 16:28
Suppleant gå in som ordinarie ledamot? tractors Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 10 2011-05-31 22:27
Styrelse vs suppleant Granne Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 10 2010-11-09 20:44
Både Rut och Rot behövs - Göteborgs-Posten Admin ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster 0 2010-08-03 22:51
Styrelsebeslut om extra stämma innan styrelsen är vald bossan Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 6 2010-05-12 13:42

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:04.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare