Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-26, 22:43
Akva Akva är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard Beslut som inte fullföljs och nya beslut tas

Vi har genomfört stambyte och då upptäcktes det fukt i vissa lgh. Miljö och hälsa var involverad sedan tidigare i en av lgh. En huslänga åtgärdades golven, prov togs på nästa huslänga. Där fann man samma typ av spår som de som hade åtgärdats men det hade inte framförts något klagomål från de boende i den längan.När de bytte dörrar och trösklar i den sista längen upptäckte jag att att det var samma typ av vit massa som hade identifierats som farlig. Innan hade styrelsen där jag själv ingår att vi skulle undersöka med tre olika entreprenörer för att se om vi kunde få ett annat pris för att utföra samma uppdrag. Några veckor har gått sedan styrelsemötet och sedan jag påkallade den vita massan och ställde frågan om offerter inkommit. Jag får då till svar från den person som valberedningen föreslagit till kommande års ordf, att det behövs inte då det inte har framförts något besvär. Jag undrar vem som beslutat detta och får till besked att det får vi göra på kommande styelsemöte! Genom det sättet förhalas något, styrelsen kommer att bytas ut och jag själv kommer inte längre vara kvar i den. Jag önskar goda råd hur jag skall hantera detta, vända mig till miljö och hälsa eller?
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
stämmo beslut berndt skåne Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 1 2010-07-05 17:29
Beslut om balkonger i brf Peter B Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2009-03-18 23:55
Vad för beslut får en styrelse i en brf ta? Ullis E Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 9 2008-02-27 23:15

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare