Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-25, 15:52
arbina arbina är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Feb 2012
Glad Inför årsstämman

Inför årsstämman har styrelsen skickat ut ett dokument i vilka alla motioner är upptagna med svar från styrelsen. Bara en del av min motion har tagits med.Det är den delen som innehåller mina förslag. I den andra, borttagna, delen säger jag varför jag tycker det är viktigt att ändra på systemet (bokningssystemet till en gästlägenhet) och citerar då de motsägande förklaringar och osanningar jag fått i emails från styrelsen, vilket också är anledningen till motionen. Jag nämner brist på öppenhet och förtroende vilket förstås stör men är sant. Undrar hur man ska handskas med det här. TA upp det på stämman eller begära att hela motionen skickas till alla medlemmar innan stämman? Förslag mottages tacksamt!
Svara med citat
Gammal 2018-04-26, 12:34
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Tummen upp Inför stämma

Citat:
Ursprungligen skrivet av arbina Visa inlägg
Inför årsstämman har styrelsen skickat ut ett dokument i vilka alla motioner är upptagna med svar från styrelsen. Bara en del av min motion har tagits med.Det är den delen som innehåller mina förslag. I den andra, borttagna, delen säger jag varför jag tycker det är viktigt att ändra på systemet (bokningssystemet till en gästlägenhet) och citerar då de motsägande förklaringar och osanningar jag fått i emails från styrelsen, vilket också är anledningen till motionen. Jag nämner brist på öppenhet och förtroende vilket förstås stör men är sant. Undrar hur man ska handskas med det här. TA upp det på stämman eller begära att hela motionen skickas till alla medlemmar innan stämman? Förslag mottages tacksamt!

Det finns inget som hindrar dig att själv dela ut skrivelsen som en Rättelse av motion. Det skulle jag göra.
Jag skulle skriva en vänlig förklaring att styrelsen har gjort ett misstag som du rättar till.

Det har fungerat som jag önskat, men inte alltid gett mig det beslut jag önskade. Å andra sidan är ju liggande förslag inte det du önskar och framförallt inte förslag på hela din motion, så har du något att förlora?
Att köra med lagrum hit och dit anser jag är lite för mycket rättegång eftersom samtliga ju är mina grannar. 💐
Svara med citat
Gammal 2018-05-01, 17:17
arbina arbina är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Bra förslag, tack!
Min bostadsrättsförening är relativt stor (ca 160 lägenheter), men de har en hemsida. Ska försöka sätta upp motionen med din föreslagna ton.

)
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Efter Årsstämman Mumien Bostadsrättsforum 17 2015-06-17 17:34
Kalabalik på årsstämman? Erik Albert Bostadsrättsforum 7 2015-04-08 10:55
Fullmakt vid årsstämman Tysta Mari Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 2 2013-05-12 14:58
Val av nya ledamöter på årsstämman chingolito Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2013-02-24 09:41
Närvaro vid årsstämman Beaufort Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 17 2010-10-10 21:40

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:42.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2018.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare