Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF
Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. Faktabanken innehåller många viktiga tips! Faktabanken RSS-feed för juridikforumet som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-10, 13:58
anco anco är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2012
Fråga Städning förråd

Nu vet jag inte om detta ligger rätt men annars kanske någon kan flytta den till rätt avdelning.

Är det jag eller någon annan som ansvarar att golvet åtminstone sopas där man har sitt förråd. Mitt förråd ligger på samma nivå som entréplan medan de andras ligger på vinden. Där mitt förråd finns är de en elcentral eller liknande och några stängda dörrar som antingen riksbyggen eller BRF har grejer i.
Det städades efter mycket om och men 1gång då 2-årsbesiktningen använt den smala gången utanför mitt förråd med nätdörr att såga golvplankor med en maskin.

Vem ska städa gången utanför förrådet, dammtussar virvla omkring.
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Städning i en liten brf - Självförvaltning höggeröd Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-11-02 21:05
Hushållsnära tjänst - avdrag - ROT för städning av gemensamma ytor i brf mäklare Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2009-09-09 08:57
Särskild avgift för städning i brf? - Självförvaltning Admin Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 0 2009-03-30 16:32
Vem ska stå för städning i gemensam källare i brf? marieds Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 3 2008-09-09 15:29
Städning - Kan styrelsen tvinga medlemmar att delta? - Självförvaltning i brf Kenneth Sundman Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 10 2008-03-29 10:43

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare