|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej!
Jag bor i en bostadsrätt på bottenplan. På baksidan av min lägenhet finns en gräsplätt bevuxen av buskar och träd som egentligen inte går att använda till något. Jag har nu frågat styrelsen om det finns en möjlighet för mig att göra en utbyggnad (liten sådan) för att jag ska kunna få en uteplats. Tilläggas bör att brf tidigare har uppmuntrat mig att göra detta. Nu har jag fått ett svar ifrån dem om att de bland annat i så fall behöver räkna om alla lägenheters andelstal. Jag trodde inte att uteplats/balkong räknades in i lägenheten? Kan också tillägga att övriga boende i huset har balkonger, förutom vi som bor på bottenplan (var tidigare kontor och byggdes om till lägenheter för ca 8 år sedan). Mvh. |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tillbyggnad | hommo | Bostadsrättsforum | 3 | 2014-02-19 21:57 |
Tillbyggnad | aaad00 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 6 | 2012-05-23 18:40 |
Tillbyggnad | Majkol | Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma | 1 | 2012-01-25 21:56 |
Vad gäller för uteplats/altan tillhörande bostadsrätt? | matte2k | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 12 | 2010-05-10 22:21 |
Uteplats/altan i brf | Janne_84 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 4 | 2009-07-20 20:41 |