Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Senaste Nytt
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Senaste Nytt Länkar till artiklar om bostadsrätter och bostadsorganisationer. RSS-feed för detta forum med senaste nytt om bostadsrätter som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Öresundsvädret

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-06, 23:13
Admins avatar
Admin Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
Standard Grov trolöshet mot huvudman i bostadsrättsförening - Ordförande lurade boende

Föreningens ordförande försnillade 1,2 miljoner kronor och ska betala totalt 10 000 kronor i dagsböter. Under tisdagen kom domen mot den 39-årige man som lurat den skånska bostadsrättsförening (en förening med över 100 bostäder) där han själv var ordförande.

Ordföranden hade en egen firma som fick ta hand om fakturor för underhåll och renovering av föreningens fastigheter. Dessutom betalade firman ut ett påslag till ordföranden för varje faktura som sades vara ersättning för hans arbete med upphandlingen av uppdragen – trots att ordföranden från början varit införstådd med att han inte fick ta ut något sådant arvode. På det viset förlorade föreningen enligt domen cirka 1,2 miljoner kronor.

Tingsrätten betraktar trolösheten mot huvudman som grov och har räknat fram att bostadsrättsföreningen lurats på 1,2 miljoner kronor. Enligt tingsrätten motsvarar brottet ett års fängelse men det slipper mannen, bland annat eftersom utredningen tagit lång tid. Det är sju år sedan 39-åringen började sina svindlerier.

Mannen var inte bara ordförande i bostadsrättsföreningen, utan hade också ett eget byggföretag. Från företaget skickade han räkningar till bostadsrättsföreningen, som han sedan själv signerade för utbetalning.
Först när en medlem i styrelsen började ana oråd år 2009 uppdagades det att mannen själv stod för firman.
Dessförinnan hade en annan medlem i styrelsen reagerat på att mannen hade dyra saker och ifrågasatt detta, men mannen sade sig då ha inkomster från en projektanställning.
Brottsligheten pågick mellan 2006 och 2008. Först 2009 väcktes misstankar mot 39-åringen och då gjordes en polisanmälan.

Kommentar av Admin:
Under fyra år (!!!) upptäckte varken lekmannarevisorerna eller huvudrevisorn den ekonomiska brottsligheten!!!

Och det tog tre år för övriga styrelseleledamöter att upptäcka så omfattande svindlerier som 1,2 miljoner kronor.
Hur lätt är det då inte att försnilla några "fjuttiga" hundra tusen kr i en brf med amatörstyrelse och oengagerade medlemmar som bara år efter år godkänner årsredovisningar utan att ha en susning om vad som står i redovisningarna och utan att någonsin ens fråga om någonting?

Fallet har redan utretts en gång för två år sedan, då lade en åklagare ner förundersökningen med motiveringen att brott inte kunde styrkas. Det beslutet överprövades efter begäran från medlemmar i bostadsrättsföreningen. Förra året blev rättegången inställd och försenades ytterligare.

Riksbyggen, som föreningen anlitat för ekonomihanteringen, upptäckte aldrig vad som pågick, men har sedan dess ändrat sitt system så att något liknande inte ska kunna hända igen.

Kommentar av Admin:
Standardsvaret när fel upptäcks; "Rutinerna har ändrats". Men Riksbyggens rutiner är desamma som tidigare. Så det är bara att svindla på i föreningarna. Risken att det upptäcks är försvinnade liten, precis som alltid tidigare.
Bostadsorganisationer som Riksbyggen och HSB har en ledamot i brf-styrelserna som hör till deras organisation, men upptäcker ändå inte - eller vill inte upptäcka - ekonomisk brottslighet i styrelserna
.

Det rörde sig om totalt 29 överföringar för arbeten som måleri och renovering. En del arbeten dubbelfakturerades och 39-åringen använde sig av både falska handlingar och vilseledande bokföring. Han har överdebiterat bostadsrättsföreningen för arbeten som andra entreprenörer utfört.

Mannen själv erkänner brott men rättfärdigar till viss del sitt handlande med att han lade ner mycket arbete i föreningen, för vilket han inte fick betalt.

Nu väntar nästa rättegång i form av en skadeståndstvist, som hittills varit vilande.

Kommentar av Admin:
Vilka skadeståndskrav kommer att ställas på de styrelseledamöter som beviljats ansvarsfrihet under åren 2006-2008 trots att de misskött sitt uppdrag?

Vilka skadeståndskrav kommer att ställas på de revisorer som misskött sina uppdrag under dessa år?

BRF-svindel klar i rätten (SDS)...

Mer (SDS)...

Mer (SkD)...

Mer (SkD)...

Ordförande i styrelse orsakar skador för 1,2 miljoner kr, får inget straff
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE

Senast redigerad av Admin: 2013-06-08 klockan 08:39.
Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 00:59
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Granskning Trolöshet...

Hej Admin,
Tack snälla du för det här inlägget.

Ser att detta pågått under flera år. Ja, så kan det gå när ingen gör det de ska. Tur att en reagerade i styrelsen.
I föreningen där jag bor har tre kassörer lämnat styrelsen eftersom de inte blivit lyssnad till av de andra, - inkl ordförande. Ingen av de tre har meddelat stämman. De bara reste sig och gick. Jag har försökt att få andra medlemmar att reagera på detta, men det är helt tvärstopp på stämmorna.

Finns det någon som tror det hjälper med ny organisation?
Finns det någon som tror att det hjälper att politikerna gör om lagen?
Det tror inte jag. Det enda som kan förbättra föreningarna är medlemmarnas engagemang och att valberedningen gör det de ska.

Möjligen kan en kraftig sänkning av lånebeloppet skärpa intresset för ekonomin. Jag satt i många år ordförande och först efter 5-6 år i styrelsen hade jag helt koll på allt. Jag satt varje helg och gick genom verifikaten. Många fel stoppades för att jag hade denna koll på våra kostnader.

Hälsningar korsdraget
Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 18:00
Yotta-medlem

Cool ..forts. trolöshet...

Efter att jag läst detta ytterligare en gång dök en annan nyhet upp som jag nu kopplar till det här. Revisorernas ansvar har förändrats av Regeringen i år. Samband?

Regeringen har beslutat att BRF:arna skall koppla samman ombyggnader och reparationer med nybyggens komponentredovisning, LCC!
Väldigt intressant nu när revisorerna tvingas lämna en komponentredovisning på resultatsidan i bokföringen.

Energi-glas-fönster, jag säger bara det!
hipp hurra!
Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 22:18
Tomass avatar
Tomas Tomas är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Korsdraget Visa inlägg
...
Finns det någon som tror det hjälper med ny organisation?
Finns det någon som tror att det hjälper att politikerna gör om lagen?
Det tror inte jag...
Ville du med dessa retoriska frågor antyda att ingen lag i världen hade kunnat stoppa detta specifika brott och att det därför skulle vara meningslöst med en bostadsrättsorganisation som bl.a. lobbar för bättre lagar ?

Citat:
...Det enda som kan förbättra föreningarna är medlemmarnas engagemang...
Jovisst vore det fantastiskt om medlemmar engagerade sig mer och då tror jag att kunskap är en parameter i sammanhanget.
Medlemmar som inte vet mycket om vad det innebär att vara med i en bostadsrättsförening, skulle kunna bli mer engagerade om de lärde sig mer.
En organisation som även jobbar för kunskapsspridning (förutom att lobba för lagstiftning) tror jag därför skulle kunna bidra lite med ett visst mått av ökat engagemang.

Menar du att om medlemmarna hade engagerat sig mer så hade de kunnat förhindra detta brott ?
Som medlem har man ju normalt ingen insyn alls (såvida inte en viss förening har bra stadgar med insyn till medlemmarna).
Med lagstiftning som ger större insyn för medlemmarna så skulle väl inte chansen i alla fall bli mindre att någon medlem kan upptäcka oegentligheter.
Självklart finns det ingen lag som eliminerar alla brott men jag förstår verkligen inte anledningen till att vara motståndare till att försöka förbättra lagstiftningen.

Citat:
...och att valberedningen gör det de ska...
Menar du att valberedningen skulle ha kunnat förhindrat något i det aktuella fallet om de hade skött sitt uppdrag bättre ?
Själv tycker jag att det är befogat att en valberedning kräver ett oöppnat utdrag ur brottsregistret, och i detta fall skulle de då ha konstaterat att mannen hade dömts för mindre förseelser och då hade de kunnat bestämma sig för att han var olämplig (möjligen med undantag för om brotten vore fortkörning eller att cykla mot rött och liknande).
För att bli vald till ett förtroendeuppdrag tycker jag att det måste vara mycket låg toleranströskel för brottslighet.
Var det kanske så du också menade eller har du någon annan synpunkt på hur valberedningen borde ha kunnat förutsäga detta brott ?
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 00:26
Yotta-medlem

Meddelande ..trolöshet...

Fint att du vill veta, men jag är ingen anhängare av luddiga specisllagar.. Det behövs inte förklaras mera. En lag som kräver lobbyister för att fungera är en urusel lag. Jag är inte för det alls. Skulle det trots allt bli en ny organisation så skall den bestå av jurister och domare, inte av lekmän menar jag. Jag menar att de som vill stämma till domstol inte skall tvingas göra komplicerade utredningar själva för att få sin sak prövad. Mao rättsväsendet är den felande länken. Det har t ex förra justitieministern uttalat sig om flera gånger.

Slutligen: BRL kan skrotas och Ek föreningslagen räcker. Bara man säger BRL så hukar sig alla och handen på hjärtat, stadgar är inget folk läser heller. Förr fanns det kurser som BRF höll varje år. Det var väldigt bra. Jag upptäckte efter många år vilken risk jag försatt mig i. Det var nämligen otroligt svårt att få engagemang av medlemmarna och när de inte hade frågor på en investering på många miljoner. Då kände jag mig väldigt ensam i en svår roll, kontrollera stambyte, olika besiktningar och i folks bostad. Så svårt att.. Nej tack, jag tar inget sådant uppdrag idag.

Nämnda sak i Lund gick via Polis till åklagare inte via utredning av advokat.

Om valberedningen konsekvent och metodiskt sökte kompetens, krävde kunskap och erfarenhet, text från bygg och företag så skulle mycket vara mindre problematiskt.
Kontroll av fastigheter och ekonomi, tydligt redovisat, är steg ett
Judge Judy från TV kan vara ett annat exempel. Jag ser dock helst att BRL försvann eftersom den är så oklar att folk inte förstår den alls.

Vill du och andra ha något annat special så gärna för mig, men ombud hit och dit, ursäkta men så krångligt skall det inte vara att det är nödvändigt.
Så menar jag kort sagt. Vi får tycka olika så du skall givetvis få respekt för dina.
Kul om det blir bra och lycka till önskar jag dig. Ett svårt.jobb bare menar jag.
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 10:37
tette tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard toppen på isberget

Revisionssystemet är sjukt.
Bostadsrättsstyrelserna får hjälp med att dölja det mesta för sina medlemmar.

Hsb tillexempel reviderar sina egna styrelseledamöter.
Men frågar man dem så är BoRevision fristående o mycket proffesionella.

Bostadsrätt är som isarna.
Faller sönder i stora sjok, ju varmare det blir.
Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 14:13
irovarg irovarg är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Jun 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin Visa inlägg
Det rörde sig om totalt 29 överföringar för arbeten som måleri och renovering. En del arbeten dubbelfakturerades och 39-åringen använde sig av både falska handlingar och vilseledande bokföring.

Kommentar av Admin:
Vilka skadeståndskrav kommer att ställas på de styrelseledamöter som beviljats ansvarsfrihet under åren 2006-2008 trots att de misskött sitt uppdrag?

Kan du förklara på vilket sätt de styrelseledamöter som suttit under dessa år har varit grovt vårdslösa?
Bedragaren har ju varit ganska slipad och använt falska handlingar. Det är ju inte alla i en styrelse som attesterar varje faktura och dessutom behöver granska den eller de som driver företaget.

Missuppfatta mig inte, självklart så har styrelsen ett solidariskt ansvar. Men för att driva skadeståndskrav mot resterande ledamöter, nu när den solklart brottslige ordförande är fälld, borde ju föranledas av att de uppenbart borde lagt märke till något (alternativt sett mellan fingrarna) som varken revisorer eller Riksbyggen reagerat på under fyra år.
Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 16:06
Admins avatar
Admin Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
Glad Trolösa förtroendevalda

Citat:
Ursprungligen skrivet av irovarg Visa inlägg
Det är ju inte alla i en styrelse som attesterar varje faktura och dessutom behöver granska den eller de som driver företaget.
Vet inte hur många attesterare det varit i det här fallet, det kanske bara varit en utöver ordföranden i detta fall. Men denna attesterare har då ett tungt ansvar.
Företag som anlitas av en styrelse bör nog kontrolleras i hundra procent av fallen (och regelbundet) av styrelsen. Idag kan man t.o.m. göra en lätt och snabb kontroll på Internet, och som kan ge mycket information
.

Styrelsen för HSB Malmö upptäckte för några år sedan oegentligheter mellan HSB Malmös styrelseordförande och HSB Malmös VD (medlemmar i samma klubb). Där tycktes dock (vad som gick att uttolka från den selektiva information som gick ut) övriga delar av styrelsen ha upptäckt detta ganska snabbt, varvid VD sparkades och styrelsens ordförande tvingades avgå. Övriga delar av styrelsen gick skadefria (vilket kan diskuteras om det var rätt med tanke på att ingen utredning gjordes av neutral part).

Citat:
Ursprungligen skrivet av irovarg Visa inlägg
självklart så har styrelsen ett solidariskt ansvar. Men för att driva skadeståndskrav mot resterande ledamöter, nu när den solklart brottslige ordförande är fälld, borde ju föranledas av att de uppenbart borde lagt märke till något (alternativt sett mellan fingrarna) som varken revisorer eller Riksbyggen reagerat på under fyra år.
Ja, historien är märklig. Det går ju inte att svara konkret på om eller på vilket sätt styrelseledamöterna varit grovt vårdslösa utan att känna till alla fakta.
Men det är viktigt att känna till att revisorer och förvaltaren Riksbyggen kan vem som helst lura eftersom de sällan eller aldrig kontrollerar något närmare. Bedrägerierna borde rimligtvis få konsekvenser även för dem. Förhoppningsvis har den aktuella bostadsrättsföreningen gjort sig av med både revisor/er och Riksbyggen.
Men av det lilla vi vet ser jag det som orimligt att bedrägeri ska kunna pågå under 3-4 år av en person i styrelsen utan att någon reagerar, hur slipad denna person än är. Då har egenkontrollen i styrelsen inte fungerat
.

Som styrelseledamot får man nog räkna med att det finns en risk att råka illa ut om någon annan i styrelsen begår en brottslig handling i sitt uppdrag och detta inte upptäcks inom rimlig tid.

Får föreningen igen alla pengar med ränta lär övriga styrelseledamöter gå fria, men personligen hade jag nog inte haft det minsta förtroende för dessa ledamöter. Såtillvida det inte visar sig att det varit omöjligt för övriga ledamöter att upptäcka, men det finner jag inte särskilt troligt, med tanke på den extremt långa period som bedrägerierna pågått.

Om jag får tid en vacker dag så ska jag hämta ut domen (annars kan vem som helst annan göra detta), så blir det lättare att se vad som egentligen hänt.

Vill passa på att trycka på att polisen första gången la ner undersökningen med standardsvaret att brott inte kan styrkas. Detta görs av polisen på rutin oavsett hur mycket som kan styrkas, och det är viktigt att alla förstår att rättssäkerheten i detta land är försvinnande liten. Är man medveten om verkligheten är det lättare att bygga upp säkrare rutiner i föreningarna.
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE
Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 19:22
Tomass avatar
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Admin Visa inlägg
...Om jag får tid en vacker dag så ska jag hämta ut domen (annars kan vem som helst annan göra detta), så blir det lättare att se vad som egentligen hänt...
Man kan beställa domen från 2013-06-04 som en PDF-fil (26 sidor) genom att mejla Lunds tingsrätt.

Jag bifogar här nedan några avsnitt från det som står skrivet i domen, som visar det låga säkerhetstänkandet avseende hanteringen av lösenord.

Bakgrund/Allmänt:
Citat:
...Från och med år 2007 har det i brådskande situationer varit möjligt för bostadsrättsföreningen att göra s.k. utanordningar.
Det är en reservmetod som innebär att en inkommen faktura registreras i systemet av en funktionär i bostadsrättsföreningen, varefter en betalorder görs.
En och samma person i bostadsrättsföreningen kan inte både registrera en faktura och beordra betalning av den.
En utanordning förutsätter således medverkan av två behöriga personer i bostadsrättsföreningen, eller i vart fall att den som genomför utanordningen har tillgång till inloggningsuppgifter för två behöriga personer.
...
Om den tilltalade:
Citat:
...Han fick vid ett tillfälle tillsänt sig inloggningsuppgifterna till samtliga som var behöriga att använda fakturahanteringssystemet, varefter han fördelade dessa till respektive person...
Om kassören:
Citat:
...Hon har varit med om att göra en utanordning vid ett enda tillfälle men det rörde sig om ett förhållandevis lågt belopp, ca 5 000 kr. Hon har således inte varit med vid någon av de utanordningar som gjorts till [FÖRETAGSNAMNET], även om hennes inloggningsuppgifter bevisligen använts vid några av dessa överföringar...
Jag vet inte hur det aktuella IT-systemet är uppbyggt till sin funktion men ett ganska vanligt systemstöd är att man använder tillfälliga initiala lösenord som tilldelas de olika användarna men som kräver av varje användare att de snabbt väljer sitt eget lösenord.
(sedan borde man även bli tvingad att byta lösenord med jämna mellanrum)
Här får man känslan av att de övriga ledamöterna fick sina lösenord av ordföranden men att lösenorden sedan inte ändrades av alla ledamöterna.
(Om någon annan här orkar läsa domen noggrant och ser något som tyder på att övriga ledamöter faktiskt bemödade sig med att ändra lösenord så påtala gärna detta här i tråden. Systemet skulle möjligen kunna vara så katastrofalt uselt implementerat att det helt enkelt saknas möjlighet för användarna själva att ändra sitt lösenord, men det borde vara ganska osannolikt att det är så dåligt)
Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 19:28
Tomass avatar
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Tomas Visa inlägg
...Själv tycker jag att det är befogat att en valberedning kräver ett oöppnat utdrag ur brottsregistret, och i detta fall skulle de då ha konstaterat att mannen hade dömts för mindre förseelser och då hade de kunnat bestämma sig för att han var olämplig (möjligen med undantag för om brotten vore fortkörning eller att cykla mot rött och liknande).
För att bli vald till ett förtroendeuppdrag tycker jag att det måste vara mycket låg toleranströskel för brottslighet...
Om man läser domen så kan man konstatera att mannen hade ägnat sig åt bedrägeri tidigare.
Citat från domen:
Citat:
"...förekommer i belastningsregistret med tre avsnitt i belastningsregistret, varav två avsnitt avser trafikförseelser. Han erhöll den 18 maj 2012 åtalsunderlåtelse avseende bedrägeri."
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dom i Lund. "Grov trolöshet mot huvudman" Korsdraget Senaste Nytt 0 2013-06-06 20:25
Krav på faktisk boende i Brf. som ledamot och ordförande HenrikB Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2012-03-07 13:21
Fördelning av styrelsearvode (trolöshet mot huvudman?) STP Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 7 2011-04-29 12:51
Ordförande i brf fälls för förskingring och trolöshet mot huvudman - Dagens Juridik Admin Senaste Nytt 0 2010-11-15 21:30
HSB - Trolöshet mot huvudman Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 0 2008-04-03 15:12

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:57.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare