Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag RSS-feed för detta forum om badrum, stamrör, vatten- och fuktskador, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-22, 16:31
Ravelski Ravelski är inte inloggad
Mega medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard Värmeelement radiator bortaget av säljaren

Hej

Jag har tittat på en lägenhet på Hemnet. Såg då att säljaren tagit bort värmelementet i hallen och ersatt det med elektrisk golvvärme.

Skickade då följande mail till föreningens förvaltare Riksbyggen.
---------------------------------------------------------------------------------
Hej

Jag är spekulant på en lägenhet på Munkhagsgatan 126.

Såg att du är förvaltare i Trumspelaren. Har försökt få tag på någon i styrelsen. Jag undrar om du kan svara på frågan i fall säljaren har fått godkänt av styrelsen att ta bort värmelementet i hallen.

Vill inte riskera att få återställa det i fall jag köper lägenheten utan ett godkännande från styrelsen.

--------------------------------------------------------------------
Nedanstående mail fick jag som svar.

Hej

Föreningen tillåter medlemmar att ta bort Radiatorerna, men vid en försäljning får säljare och köpare komma överens om Radiatorn ska monteras tillbaka eller ej.

Föreningen står inte för den kostnaden.

Med vänlig hälsning
Mia Rydin
Fastighetsförvaltare

--------------------------------------------------------------------------------
Nu var jag observant så vi får se om säljaren eller mäklaren upplyser om detta.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Säljaren berättade inte Nolgardsbo Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 7 2013-09-18 21:24
Gäller utfästelserna från säljaren i nybildad brf? Gösen Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-08-26 08:12

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare