Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-24, 10:34
TomasL TomasL är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Feb 2011
Standard Ogiltig stämma, ignoreras av styrelsen

Jag skickade en epost till styrelsen där jag bad om att stämman ogiltigförklaras för kallelsen hade inte med vilka motioner som är med, bara "motioner från medlemmar" och "av styrelsen til stämman hänskjutna frågor". Jag har inte hört tillbaka från styrelsen och jag tror inte jag kommer få något svar. Stämman kommer antagligen hållas som vanligt. Några råd?
Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 23:58
TomasL TomasL är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Snälla jag är jättedeprimerad och frustrerad! Stämman är på torsdag! Vad tycker ni jag skall göra:

- sluta tjata, gör som alla andra
- kontakta styrelsen före stämman
- gå på stämman och kräv att den ogiltigförklaras
- ?

Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 00:22
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Man kan inte ogiltigförklara något som inte skett än.
Förslagsvis: gå till stömman och försök få ordet tidigt under mötesförhandlingen. Yrka att stämman skjuts upp och att en fylligare dagordning då lämnas ut.
Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 22:19
kluringens avatar
kluringen kluringen är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av TomasL Visa inlägg
Jag skickade en epost till styrelsen där jag bad om att stämman ogiltigförklaras för kallelsen hade inte med vilka motioner som är med, bara "motioner från medlemmar" och "av styrelsen til stämman hänskjutna frågor". Jag har inte hört tillbaka från styrelsen och jag tror inte jag kommer få något svar. Stämman kommer antagligen hållas som vanligt. Några råd?
Stämman kan inte ogiltigförklaras innan det har ägt rum. Motioner som inte har angivits i kallelsen får behandlas, men besluten måste hänskjutas till kommande stämma. Fattas beslut ändå, kan man klandra besluten, men är inte skäl till att ogiltigförklara hela stämman om kallelsen har gått ut i tid enligt stadgarna.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Styrelsen kallar inte till stämma Oskar75 Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 5 2014-07-11 01:08
Styrelsen går emot beslut från stämma Lillaolle Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 2 2013-11-15 13:47
Ogiltig sammankallade extra stämma ? Brf. Haren Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 30 2013-04-30 17:56
Vad händer med styrelsen vid klander av stämma? micke Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 12 2010-06-18 10:42
Stämma styrelsen i brf KIM Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 13 2009-06-09 15:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare