Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-14, 22:16
Mr Magoo Mr Magoo är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard Revisorns pekpinnar åt vår gamla styrelse

Råkade "snubbla" på lite spännande läsning, kom över ett mail från en revisor (som man senare bytte bort) till styrelsen.
"Jag har gjort en genomgång av bokslutet för Brf xxxx efter möte med er ordförande. Som framgår av bilagt PM är det ett antal brister i bokslutet som måste åtgärdas och det är ju ganska bråttom. Det mest allvarliga för föreningen är ju att bolaget som man förvärvade aktier i inte har likviderats och att den gamla styrelsen kvarstår.
Differenser etc behöver redas ut och jag rekommenderar att ni tar hjälp. Jag kan inte med denna översiktliga genomgång se vad differenserna är hänförliga till utan en mer omfattande utredning. Vidare har vi inte fått bekräftat om att vi är valda revisorer eller inte eftersom några protokoll inte varit tillgängliga vid genomgången. Dessutom överväger jag om vi kan åta oss uppdraget med hänsyn till de brister vi konstaterat vid genomgången och den riskexponering det medför."
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
gamla skola tysken Bostadsrättsforum 1 2010-12-13 10:09
Maktmissbruk av styrelse & lön till styrelse - Senior brf Robarb Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 11 2010-06-08 22:11
Gamla Avtal Torkel Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 9 2010-01-22 13:32
Ombyggnad på gång vid Gamla Torget Admin Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling 0 2009-03-07 11:57
Styrelsen utreder sig själv & revisorns oriktiga påståenden - HSB Malmö Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 6 2008-05-07 11:56

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2018.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare