|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ingers,
Jag utgår från att du har ett köpavtal med säljaren. När du skrev under det då då skrev du väl under att du köpte lägenheten i befintligt skick? Alltså är du ansvarig såvida det inte finns en anteckning om undantag för gjorda ändringar i lägenheten. Har du det då kan du kräva att förra ägaren återställer till ursprunget. |
|
|||
|
|||
![]() Tack för svar Korsdraget.
Jodå ett vanligt köpeavtal via mäklare men man tänkte inte att ett element saknades men förstår att det nu är mitt problem. |
|
|||
|
|||
![]() hej Ingers,
nej. så enkelt är det inte. jag skulle nog åter fråga styrelsen om de accepterat att lägenhetsinnehavaren byggt om värme och vatten. Be styrelsen om kopia på ursprunglig ritning av lägenheten. ändring ska vara godkänt. Alltså fråga styrelsen om de har kontrollerat att arbetet är gjort enligt gällande lagstiftning. Föreningen har ju ansvaret för de tekniska systemen är ändrad enligt gällande regler för va. Detta kan vara ett svartbygge. Det du råkat ut för heter "DOLDA FEL". DET DRABBAR JÄTTEMÅNGA. ÄR DET SVARTBYGGE KAN SÄLJAREN FÅ ETT BREV OM DET...och kanske styrelsen också..konsumentverket kanske har bättre råd trist är det.. |
|
|||
|
|||
![]() Som redan sagts måste styrelsen ha fått information om från medlem om detta. Saknas den har medlem eller tidigare medlem inverkat direkt på föreningens ansvarsdelar. Be ordförande att skicka dokumentationen som tidigare medlem haft med styrelsen angående detta. Saknas det bör föreningen ersätta och skicka räkning till tidigare ägare. Så skulle jag som ordförande gjort.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Element som lossnar | mirbeau | El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV | 3 | 2012-05-22 11:51 |
Element mot handdukstork i brf | panmower | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 2 | 2010-03-30 10:32 |
Vem ansvarar för element i en brf? | Dread | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 11 | 2010-01-23 18:56 |