Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

El, Uppvärmning/inneklimat, V&V, Vatten - Bredband, telefon, TV
Energiförbrukning, elleverantör, elpris, elektricitet, gas, värme och ventilation, fjärrvärme, värmekostnader, värmeproblem, vattenförbrukning, bredbandsleverantörer, IT & föreningens hemsida, avfall/sopor/sopsortering, energi & miljö, o.dyl. RSS-feed för detta forum om uppvärmning, el, bredband, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-24, 11:07
InteIStyrelsen InteIStyrelsen är inte inloggad
Giga-medlem

Reg.datum: Dec 2015
Standard

Hej,

jag kan inte svara dig på en bra sett men jag svara hur jag tänker idag:

- Din Stadsnät, telia öppet fiber // ingen nätavgift men tjänsten är dyrare 100/10 kostar minst 250kr utan gruppanslutning

- Vår stadsnät har 40kr nätavgift men 100/10 är möjligt at få för 195kr

Och man har fri val mellan operatörerna men om stadsnät funkar inte är alla leverantörer utan tjänst, sedan dom är bara underleverantörer det är vad hand här i kommun ofta, leverantörer bara peka på varandra sen...

Men om Comhem har en stabilt nät i eras område, gör ingenting och beställ gruppanslutning till internet via Comhem, gå bara till fiber om det inte fungera tycker jag.

http://nyboda10.se/blog/2015/12/04/m...uppanslutning/

Utan byggnation kan man få din tvbasutbud och internet för 181,25kr med 100/10 och kanske även upp till 500mbit beroende hur nära du bo till CMTS.
Kabel har fortfarande framtid speciell när docsis 3.1 kommer.

inte den svar du vill kanske har men det är vad jag tycker idag.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fördelning av avgift vid gruppanslutning matte79 Bostadsrättsforum 19 2014-07-18 14:32
Gruppanslutning för bredband Veken1 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 4 2014-04-09 21:09
Gruppanslutning för bredband Veken1 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2014-02-23 22:35

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare