|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Ja, det var väl det här då. "Alla former av betong tål vatten, eller så är det inte betong."
Om du nu ska dividera om ordet ogenomträngligt contra tål, påminner jag gärna om detta "Armeringen rostar normalt inte i betong som har tillverkats med vanlig Potrlandcement" och detta "Aluminatbetongen har inte den rätta kemiska sammansättningen som skyddar armeringen mot rost, vilket ”vanlig” betong har", i förväg. Du andas för häftigt, såg jag. Det är för mycket syre som gör att man härsknar till.
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Med vänlig hälsning Senast redigerad av kluringen: 2013-02-22 klockan 02:26. |
|
|||
|
|||
![]() Nej, det gör dom inte. Och inte är dom ogenomträngliga heller.
|
|||
|
|||
![]() Om aluminatbetong har jag nog inte vetat så mycket förrän man började skriva om det efter upptäckten att många kåkar där det har används i bärande konstruktioner ligger i riskzonen för ras. Jag tar gärna tillbaka mitt uttalande om den kemiska miljön i aluminatbetong eftersom jag inte minns varifrån jag har fått det.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Man väljer efter vad man anser adekvat utefter de råd man får. Var så god att använda vilket material du vill.
|
||||
|
||||
![]() Förutsatt kunniga rådgivare, annars kan man ha oturen att sitta med svarte Petter efter en tid och åka på den dubbla kostnaden jämfört med den planerade.
|
|||
|
|||
![]() Ja, nu håller jag på med att renovera några balkonger och fick anledning att söka lite om korrosion i betong.
Här är två länkar som kanske kan ge lite upplysning om ifall ytskikt på betong kan vara av värde och ifall betong är genomsläppligt för vatten, salter och klorider. http://epubl.ltu.se/1402-1617/2003/1...X-03111-SE.pdf se sid 18 angående livslängd. Av mer allmän karaktär, http://betong.se/2011/06/fraga-exper...ingskorrosion/
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Pris på tätskikt i badrum till bostadsrätt | Sandlådan | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 14 | 2011-02-22 14:53 |
Läckage från tätskikt, dolt fel i brf? | sara | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 2 | 2010-01-27 16:31 |
Föreningen står för yt- och tätskikt vid underhåll - Motion om stadgeändring | Admin | Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar | 0 | 2009-03-04 15:05 |