Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag RSS-feed för detta forum om badrum, stamrör, vatten- och fuktskador, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-11, 13:51
tractors tractors är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Apr 2008
Standard Vattenskada - Föreningen ansvarar för torkning/bilning?

I vår privata brf har en medlem förorsakat oss en del problem.

Bostadsrättshavaren bor på nedre botten. Han har under sommaren då och då dragit en vattenslang genom bostaden för att vattna blommor vid sin uteplats. Slangen sprack och hallen blev genomsur efter haveriet som varade i ca 10 min.

Bostadsrättshavarens försäkringsbolag menar att det är föreningens ansvar att med avfuktare och ev bilning få allt torrt. Därefter kan medlemens försäkringsbolag reparera skadorna.

Enligt min mening har inte föreningen något som helst ansvar. Det är ju inte vårt rör/slang som har gått sönder! Tacksam för kommentarer.

Senast redigerad av Admin: 2011-11-17 klockan 11:25. Anledning: Fixat litet stavfel
Svara med citat
Gammal 2008-10-11, 14:36
Francois Francois är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Vems ansvar för torkning i lgh? Skadeanmälan till föreningens försäkringsbolag

Har styrelsen gjort en skadeanmälan till föreningens försäkringsbolag? Om styrelsen gör det kan försäkringsbolaget kanske hjälpa er med att argumentera i er sak.

I detta fall tycker jag att den boende själv borde stå för torkning. Har bostadsrättshavaren inte insett att han har gjort fel?

Om jag vore i bostadsrättsinnehavarens skor skulle jag skämmas att försöka få föreningen att stå för att fixa dumheter jag själv orsakat.

Eller han kanske bara lyssnar på var hans försäkringsbolag säger, vilket kan vara bekvämt ibland?

Senast redigerad av Admin: 2011-12-03 klockan 09:20.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Faktura från föreningen "extra kostnader föreningen åsamkats" eldaren Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 60 2017-10-17 15:36
Vattenskada från takfönster i brf, vem ansvarar? clabbe Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 5 2011-05-13 21:26
Vem ansvarar för stämmoprotokollet? Kolonnen Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2010-06-04 15:35
Vem ansvarar för element i en brf? Dread Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 11 2010-01-23 17:56
Vem ansvarar för ritningen Morris Bostadsrättsforum 1 2008-03-11 16:59

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:03.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare