Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                                Skriv motioner!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-28, 21:07
Thomas_A Thomas_A är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Jag blir också nyfiken på detta. Gör du plakatpolitik av frågan när du blandar ihop "bostadsrättsinnehavarens område" med föreningens gemensamma gård eller var det bara en felskrivning?

Återkom gärna med ett förtydligande!
Det var nog en felskrivning.
Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 05:11
bassetasseQ bassetasseQ är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Det är precis som Gusten säger! Att bryta mot de av styrelsen uppsatta reglerna får ingen konsekvens.

Vad grundar Du det påståendet på, ELLER mer intressant var hittar man den juridiska information som styrker det Du skriver?????????

Varför jag frågar är för har blivit kallad till ett möte med styrelsen imgn (idag...) JUST för jag ifrågasatt/bemött ett nytt förbud/trivselregel styrelsen har införts godtyckligt = alltså inte beslutad i demokratiskt ordning eller står i överensstämmelse med ortens sed
Bra att kunna hänvisa ditt påstående till en "källa" nu när jag ska ge mig in i ännu en "fight" med styrelsen (igen...!).

Styrelsen i Brf suger!!! Om jag vetat bättre hade jag aldrig flyttat hit, MEN skam den som ger sig för sååååå länge jag inte gjort ngt fel bemöter jag styrelsens härskarteknik/maktmissbruk OCH (peppar, peppar ta i trä') fått rätt varje ggn.
Gäller att stå på sig om man inte gjort ngt fel!
Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 02:34
Avancerad medlem

Standard

Det är precis som Gusten säger! Att bryta mot de av styrelsen uppsatta reglerna får ingen konsekvens.

Vad grundar Du det påståendet på, ELLER mer intressant var hittar man den juridiska information som styrker det Du skriver?????????

Varför jag frågar är för har blivit kallad till ett möte med styrelsen imgn (idag...) JUST för jag ifrågasatt/bemött ett nytt förbud/trivselregel styrelsen har införts godtyckligt = alltså inte beslutad i demokratiskt ordning eller står i överensstämmelse med ortens sed
Bra att kunna hänvisa ditt påstående till en "källa" nu när jag ska ge mig in i ännu en "fight" med styrelsen (igen...!).

Styrelsen i Brf suger!!! Om jag vetat bättre hade jag aldrig flyttat hit, MEN skam den som ger sig för sååååå länge jag inte gjort ngt fel bemöter jag styrelsens härskarteknik/maktmissbruk OCH (peppar, peppar ta i trä') fått rätt varje ggn.
Svara med citat
Gammal 2018-10-08, 02:42
Avancerad medlem

Standard

Citat:

Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Husdjur på gården bassetasseQ Bostadsrättsforum 9 2018-08-22 00:01
Bygga om Gården MRX Bostadsrättsforum 8 2015-03-14 15:56
Styrelsen kräver - utomhusbelysning och hundar i trädgård? AndersFredrik Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 4 2013-03-13 16:04
bästa sämsta gården i brf tette Bostadsrättsforum 0 2012-02-15 13:34

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2018.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare