Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-04, 09:36
Piggelin-swe Piggelin-swe är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
Fråga Göra om suppleanter till ledamöter i brf styrelse

Hej.

Jag anser att vår förening borde ha fler som beslutar. idag sitter det 4 ordinarie och 4 suppleanter.

Jag undrar om ni kan hjälpa mig hur jag skall lägga fram förslaget om att ta bort alla Suppleanter och göra om de till ordinadie ledamöter.
Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 10:15
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Piggelin-swe Visa inlägg
Hej.

Jag anser att vår förening borde ha fler som beslutar. idag sitter det 4 ordinarie och 4 suppleanter.

Jag undrar om ni kan hjälpa mig hur jag skall lägga fram förslaget om att ta bort alla Suppleanter och göra om de till ordinadie ledamöter.
Titta i stadgarna om det får finnas fler ordinarie ledamöter än 4. Om det inte är så får du föreslå till stämman att stadgarna ändras till det antal du vill.

Sen får stämman välja ledamöter och suppleanter enligt hur stadgarna ser ut efter förslaget har behandlats.

Kolla gärna lite på förhand om du får stöd för ditt förslag från styrelsen och andra boende. Valberedningen bör få reda på i god tid att det finns ett förslag om ändríng av antal ordinarie så att nomineringsarbetet kan flyta på.

Eventuelllt kan det krävas fler än en stämma för att ändra stadgarna så det kanske tar lite tid.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Brf Rektangeln - Vad får en styrelse göra? stephan Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 17 2013-10-18 12:06
Arvode till styrelse och suppleanter Mr Magoo Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 3 2010-11-09 07:29
Styrelsearvode till suppleanter i brf Jonte_1953 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2009-04-23 18:58
Besvärlig styrelse i brf - Vad kan man göra? bostadsrättsinnehavare Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 6 2009-02-14 16:31
Vad får en styrelse göra? Admin Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 3 2008-05-09 11:38

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare