|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF Tolkningar av lagar och stadgar, Likabehandlingsprincipen, Lagen om ekonomiska föreningar (LEF), Bostadsrättslagen (BrL), vårdplikt, lydnadsplikt, lojalitetsplikt, informationsplikt, jäv (styrelse/stämma, för revisorer, HSB-representant, ledamöter, mötesordförande, m.fl.), trivselföreskrifter. ![]() ![]() |
Nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej
Jag är både ny här och för första gången köpt en ny bostadsrätt. Mitt problem är att takhöjden i min lägenhet inte stämmer med den ritning som finns med i upplåtelseavtalet. PÅ ritningen står det "Rumshöjd är 2400 mm om inget annat anges" och det finns "inget annat" angivet på ritningen. Detta innebär att toaletter och hall har lägre höjd. Nu påstår man att med hänsyn till texten "Rätt till smärre ändringar förbehålles. Ytangivelser är preliminära" skulle friskriva dom. Tacksam för tips hur juridiken fungerar i detta fall. jag tycker att ritningen är solklar. "Rumshöjd är 2400 mm om inget annat anges" / Bo |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Objektbeskrivning stämmer inte | ans123 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 10 | 2019-01-09 17:49 |
Är styrelsen och föreningen skyldiga att ändra stadgar som inte stämmer med lagen? | Nahel | Bostadsrättsforum | 5 | 2015-01-14 22:12 |
Vad kan en BRH göra när stämmoprotokollet inte stämmer? | Silva | Bostadsrättsforum | 18 | 2014-07-11 09:56 |
Häva köp om mäklares utfästelse inte stämmer | i93johto | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2012-10-24 11:05 |
Upplåtelseavtal till bostadsrätt var inte oskäligt - Dagens Juridik | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2010-02-01 23:30 |