|
|||||||
| Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa forum om bostadsrätter!
Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med?
Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö.
Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! Frågor om forumets användning; Brf gästbok
|
Fler nyheter |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||||||
|
||||||||
|
Jag tillskriver styrelsen i min brf den 7 maj.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
HSB Malmö kommer naturligtvis att försöka undvika svara på frågan varför HSB Malmö inte vill stå på medlemmarnas sida och låta en medlem få tillgång till det stämmoprotokoll som Bengt Skånhamre skrivit. HSB Malmö stödjer därmed brf-styrelsens försök att försvåra ett klander av en rejält felaktigt genomförd stämma. Inget svar och jag skickar påminnelse den 6 juli; Citat:
Bostadsombudsman, varför behövs det? - Hyresnämnden
Admin - Allt om bostadsrätter - Sveriges bästa och mest heltäckande stadgar - Läs: senaste nytt! - Artiklar om bostadsrätter Demokrati/rättvisa - öppenhet - insyn - information - engagemang - medlemsinflytande - medlemskontroll - ärlighet - moral - etik - ansvar - respekt - civilkurage... ETHOS, vad tusan är det? Think outside the box - - - - - - - - - - - Index för ämnen i detta forum - Är du styrelseproffs eller kan sitta mötesordförande, berätta detta här så du kan anlitas av brf:ar!För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten. - Har du satt yxan i båten får du ro som fan! - Visitkort för Allt Om Bostadsrätt Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent! Skriv motioner till din HSB-organisation !!! - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras! Hyresnämnden - Detta visste du inte !!! !!! !!! - De tre viktigaste kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Revisorer, 3. Valberedning Senast redigerad av Admin: 2010-09-03 klockan 13:52. |
|
|
||||
|
||||
|
Jag skickade senast idag en påminnelse till Bengt Skånhamre som inte velat svara på någon fråga rörande detta.
I all hemlighet har Bengt Skånhamre, för sex dagar sedan, lagt ut stämmoprotokollet han skrivit på föreningens webbplats. I ett svar som jag fick från hyresnämnden till vilken jag skickat en skrivelse om styrelsens vägran att lämna ut stämmoprotokoll skriver styrelsen (vilket alltså inte är den icke-skrivkunniga styrelsen som skrivit, utan istället har styrelsen missbrukat medlemmarnas pengar på att överlåta detta till jurist Josefine Persson på HSB Malmö); Citat:
Notera hur Bengt Skånhamre censurerat stämmoprotokollet. Och jämför med; "Stämmoprotokoll HSB - skratta eller gråta?" Att medlemskoordinator Bengt Skånhamre sitter i styrelsen innebär att alla dåliga delar i HSB Malmö överförs till den förening jag bor i.
Admin - Allt om bostadsrätter - Sveriges bästa och mest heltäckande stadgar - Läs: senaste nytt! - Artiklar om bostadsrätter Demokrati/rättvisa - öppenhet - insyn - information - engagemang - medlemsinflytande - medlemskontroll - ärlighet - moral - etik - ansvar - respekt - civilkurage... ETHOS, vad tusan är det? Think outside the box - - - - - - - - - - - Index för ämnen i detta forum - Är du styrelseproffs eller kan sitta mötesordförande, berätta detta här så du kan anlitas av brf:ar!För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten. - Har du satt yxan i båten får du ro som fan! - Visitkort för Allt Om Bostadsrätt Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent! Skriv motioner till din HSB-organisation !!! - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras! Hyresnämnden - Detta visste du inte !!! !!! !!! - De tre viktigaste kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Revisorer, 3. Valberedning Senast redigerad av Admin: 2010-07-07 klockan 07:56. |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kan styrelse vägra lämna ut information? | Oskar | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2010-03-04 14:46 |
| Förvägrad att lämna bostadsrättsförening | Equinox | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2009-04-29 09:36 |
| Borättsägare utan stöd i tvist - Metro | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-03-23 21:11 |
| Starkt stöd för skatteavdrag för hushållsnära tjänster bland ... | Admin | ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster | 0 | 2009-03-10 23:43 |
| Medlemmars rätt att lämna anbud på jobb i BRF | karintaavo52 | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 2 | 2009-02-11 00:00 |