|
|||||||
| Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa forum om bostadsrätter!
Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med?
Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö.
Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! Frågor om forumets användning; Brf gästbok
|
Fler nyheter |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Nej precis, dom har förvaltat de sista dagarna dåligt. Avtalet är så dåligt skrivet att jag är i och för sig inte förvånad över detta. Men fortfarande kvarstår frågan hur man ska tyda: " Om de så önskar kommer de att kunna förvärva bostadsrätt till lägenhet på samma villkor som nuvarande bostadsrättshavarna". Vad står detta för?
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
skrivet avtalet var. Svårt att veta vad dom menar tycker jag. |
|
|
|||
|
|||
|
Har via stadsarkivet kommit över samtliga dokument. Det är med häpnad man nu får insikt i de avtal som skrevs. Det hela är så uppseendeväckande att jag nu för egen del kontaktat jurist. Som det ser ut nu är det till stor fördel för mig. Har försökt analysera varför dessa avtal kunde komma till och kan inte se annan anledning än att det var en samling personer som snabbt ville sko sig på företag och förening. De sålde också ganska omgående efter bildandet.
Jag återkommer med närmare information när läget så bjuder. Dock har jag förstått att detta ärende är rätt så unikt. |
|
|
|||
|
|||
|
Bra att du undersöker så grundligt. Det hade dom inte räknat med att någon skulle börja rota i detta närmare 30 år efteråt.
Bra att du nu har en egen jurist som bara företräder dig och ingen annan. Det som ser mest lovande ut är väl att tillträde/köpebrev skedde först 21 oktober 1981 när förbudet redan trätt i kraft. Trots att det stod i ett dokument att "det är av vikt att skynda på för att undvika kommande lag" så missade dom ändå att tillträda i tid. |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|