Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-08, 14:06
link link är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Standard Tillbyggnad och höjd avgift i brf?

För ett par år sedan inredde jag vinden i min bostadsrätt. Jag fixade alla papper med kommunen och fick klartecken av styrelsen att det var ok att inreda vinden. Nu ett par år senare har en medlem "hotat" med att ta upp denna tillbyggnad på årsstämman och få mitt andelstal ändrat och därmed höjd månadsavgift. Medlemmen säger att han har rätten på sin sida och hänvisar till bostadsrättslagen.

Är detta verkligen sant?

Skulle inte styrelsen ha informerat mig om detta när jag först sökte tillstånd?

Kan man verkligen komma ett par år senare och säga att nu ska du få höjd avgift?

Senast redigerad av Admin: 2014-07-11 klockan 13:49.
Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skydd för bostadsrättinnehavare som påverkas av tillbyggnad i brf? Smålänning Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-07-06 09:44
Höjd på konvektorer i ny bostadsrätt MagganSthlm Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2010-01-10 21:20
Karin, 89, får hyran höjd med 33 procent - Metro Admin Senaste Nytt 0 2009-12-17 21:23
Ny, om, tillbyggnad i brf, kan styrelsen besluta om detta? P-plats Einar Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 2 2009-07-12 09:00
Skattereduktion för reparationer, underhåll och om- och tillbyggnad av vissa bostäder Admin ROT-avdraget - Hushållsnära tjänster 0 2009-03-31 23:55

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:19.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare