Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar
Vatten, avlopp, golvbrunn, relining/partiellt, våtrum/kök, ballofixer, handdukstork, termostat, element/radiatorer, ventilation, mögel, vattenskada/fuktskada, brand/checklista, ombyggnad/renovering, yt- och tätskikt, skadestånd, försäkringsregler/självrisk/åldersavdrag RSS-feed för detta forum om badrum, stamrör, vatten- och fuktskador, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-03, 21:13
Pyttan67 Pyttan67 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
Fråga Byte av värmepanna i badrum / Renovering badrum - Vad gäller i brf?

Min värmepanna som står i badrummet sjunger på sista versen och behöver bytas ut enligt rörmokaren. Föreningen står för pannbytet men säger att jag måste renovera hela badrummet för att jag inte har de nya våtspärrarna.
Pannan går att laga men rörmokaren vill inte det.
Varför måste jag renovera hela badrummet om pannan bara ska lyftas ut och ny kopplas på?

Rören går på utsidan av vägen så ingenting måste brytas upp.
Föreningen ska också börja kolla på andras pannor som börjar bli till åren. Måste även de renovera hela badrummen för att föreningen vill byta ut pannorna?

Kan jag få min värmepanna lagad trots att rörmokaren inte vill det?
Eller blir jag tvungen att hosta upp med en massa pengar för renovering av badrum?

Senast redigerad av Admin: 2011-12-01 klockan 05:46.
Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 17:15
Gusten Gusten är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard

Nej något tvångsmedel för att få dig att renovera badrummet finns inte.
Om det är föreningen som har underhållsansvaret för pannan så är kanske
det enklaste att bara avvakta och låta föreningen göra som dom vill med pannan.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fuktskada i 4 år gammalt badrum, vad gäller i brf? Cooldrink88 Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 11 2011-08-26 15:56
Ska föreningen betala för skador i badrum orsakade av medlem i brf? tjejen Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 16 2011-04-14 11:40
Vad gäller vid skada i badrum i en brf? Patrik78 Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 7 2011-03-01 13:36
Tvinga medlem i brf att renovera badrum, med stöd av lagen? SydBeata Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 2 2009-04-07 16:04
Renovering av badrum - Var går gräns mellan förenings och medlems ansvar i brf? tractors Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 4 2009-03-17 09:50

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2020.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare