Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma
Valberedning, mötesordförande, dagordning, "omedelbart justerat", ansvarsfrihet, klander/ogiltigförklaring av stämma, votering, rösträtt, röstningsordning, fullmakt, röstlängd, medlemsförteckning, tolka årsredovisning, o.dyl. RSS-feed för detta forum om stämmor, motioner, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Berätta gärna hur stämmorna går till i din brf. Vad fungerar bra/dåligt?

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-18, 23:45
Kastrullfan Kastrullfan är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Oct 2018
Standard Förfalskad underskift årsredovisning

Hej,

I den föreningen jag tidigare bodde i har de använt mitt namn med förfalskad underskift i årets årsredovisning.

Jag satt tidigare i styrelsen men avgick på föregående årsstämma då jag sålt lägenheten och höll på att flytta.

Vad ska jag göra, och vad innebär det för mig att mitt namn med underskift finns med i årets årsredovisningen?

Med vänlig hälsning,
Kastrullfan
Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 11:46
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Alltså så här, att falskeligen kopiera en underskrift är ett allvarligt brott.

Men, föreningen lär inte ha gjort detta för att jäklas med dig och inte heller för att vinna några ekonomiska fördelar. Ej heller lär du förlora eller riskera något med anledning av deras förfarande.

Troligen har de bara tagit till en enkel lösning för att få klart sin årsredovisning, utan att inse allvaret i sitt handlande.

Du kan ju reagera på lite olika sätt:

1) Strunta i det och gå vidare

2) Anmäl dem till polisen och räkna med att hamna underst i högen för oprioriterade brott och kanske att de tar tag i frågan om 3-4 år.

3) Utnyttja situationen och hör av dig till föreningen om hur de tänkt kompensera dig för att du inte skall anmäla brottet. Observera att detta förfarande kan vara brottsligt i sig (utpressningsbrott), så gör det snyggt eller låt bli.
Svara med citat
Gammal 2018-10-19, 14:28
0Xb 0Xb är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: Mar 2012
Standard

Jag tror precis som Harald, det har varit en ”lösning” man gjort för att få till det i tid. Tycker nog ändå du borde anmäla det. Då kan ingen driva något mot dig för att du står med på årsredovisningen. Blir liksom en friskrivning för mycket.. lite som man måste anmäla stöld till polisen innan man får något av försäkringsbolaget.
- Byggande styrelser är en styggelse och oskick, entreprenör och byggherre är samma, och är inget annat än jävigt mot köpande medlemmar.
Svara med citat
Gammal 2018-10-20, 05:24
Mirre11 Mirre11 är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Apr 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Kastrullfan Visa inlägg
Hej,

I den föreningen jag tidigare bodde i har de använt mitt namn med förfalskad underskift i årets årsredovisning.

Jag satt tidigare i styrelsen men avgick på föregående årsstämma då jag sålt lägenheten och höll på att flytta.

Vad ska jag göra, och vad innebär det för mig att mitt namn med underskift finns med i årets årsredovisningen?

Med vänlig hälsning,
Kastrullfan
Har du flyttat och begärt eget utträde ska din namnsignatur inte finnas med i årsredovisningen över huvud taget! Detta ska omedelbart polisanmälas. Det här är en urkundsförfalskning. Din namnsignatur kan finnas med i andra handlingar som du inte känner till.

Det går inte att ta emot en muta på ett snyggt sätt! Alla råd om kompensation eller att strunta och gå vidare kan rådgivaren själv göra om han blir utsatt för samma sak.
Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 16:16
Garfunkels avatar
Garfunkel Garfunkel är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2015
Standard Märkliga uppgifter!

Citat:
Ursprungligen skrivet av Kastrullfan Visa inlägg
Hej,

Vad har de använt ditt namn till?

Du skriver ju själv att du avgick på FÖREGÅENDE stämma!

Styrelse väljs från stämma till stämma! Så det måste ju ha blivit någon vald på stämman i ditt ställe. Har du sålt och flyttat är du ju inte medlem längre.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Årsredovisning arnej63 Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 2 2017-11-15 18:40
Årsredovisning qada Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 3 2014-05-26 19:54
Att tolka en årsredovisning - Årsredovisning HSB Brf Näset Höllviken, Claes Caroli Admin Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 12 2011-05-12 18:37
Årsredovisning Kalle Karlsson Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 2 2011-05-07 18:35
Årsredovisning tractors Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 3 2009-04-06 10:23

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2018.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare