Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-22, 21:16
chalmeristen chalmeristen är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
Arg Priset och intresset rasar pga tvistat nybygge utanför brf

Hej.

Ny här på forumet och vet inte om jag postar rätt.

Iaf. Jag håller på och försöker sälja min lägenhet som är i toppskick på alla sätt. Renoverad till topp med exklusivare material.
För ett år sedan så var intresset av lägenheten riktigt stort. Vilket det även varit nu med alla anmälningar och alla som kommit på visningar.

MEN.....på visningen fick intressanterna reda på att det kanske skall byggas nya bostäder strax utanför våra balkonger. (detta bygget har överklagats i över 8 år då den inskränker för mycket på vår privata integritet.) Men nu har Tornstaden fått köpa marken av Göteborgs komun och vill alltså bygga snarast.
Detta har då alla fått reda på och direkt så har folket gått, då dom inte vill ha den utsikt som resultatet kommer att bli. Det blir otroligt trångt och det är den enda öppna plätten på långa vägar.

Detta har gjort att priserna på våra lägenheter här har gått ner kraftigt.
Finns det nått man kan göra åt detta. Stämma är kanske inte rätt ord. Men vi som försöker sälja går miste om 100 tusentals kronor?

Jag tackar på förhand.

//MN
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 12:10
Nybörjare Nybörjare är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Apr 2011
Standard

Eftersom Tornstaden köpt marken, får man förmoda att de har fått löfte om bygglov. Finns det fler möjligheter att överklaga?

Annars är det nog inte mycket ni kan göra. Det är klart att det påverkar eventuella köpare, att få ett hus framför balkongen. Plus att där kommer att bli en byggarbetsplats en bra tid framöver, med allt vad det innebär. För er känns det naturligtvis jättetråkigt med en sådan försämring av ert boende.

Ibland har man helt enkelt bara otur
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 13:07
realtor realtor är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Var ändå nöjd med att spekulanterna fick reda på detta vid visningen eftersom sådant här ingår i din upplysningsplikt. Tyvärr får du ett lägre pris nu men alternativet hade sannolikt varit att du hamnat i en rättsprocess senare.
Lycka till med försäljningen!
Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 17:40
totiki totiki är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av chalmeristen Visa inlägg
Hej.

Ny här på forumet och vet inte om jag postar rätt.

Iaf. Jag håller på och försöker sälja min lägenhet som är i toppskick på alla sätt. Renoverad till topp med exklusivare material.
För ett år sedan så var intresset av lägenheten riktigt stort. Vilket det även varit nu med alla anmälningar och alla som kommit på visningar.

MEN.....på visningen fick intressanterna reda på att det kanske skall byggas nya bostäder strax utanför våra balkonger. (detta bygget har överklagats i över 8 år då den inskränker för mycket på vår privata integritet.) Men nu har Tornstaden fått köpa marken av Göteborgs komun och vill alltså bygga snarast.
Detta har då alla fått reda på och direkt så har folket gått, då dom inte vill ha den utsikt som resultatet kommer att bli. Det blir otroligt trångt och det är den enda öppna plätten på långa vägar.

Detta har gjort att priserna på våra lägenheter här har gått ner kraftigt.
Finns det nått man kan göra åt detta. Stämma är kanske inte rätt ord. Men vi som försöker sälja går miste om 100 tusentals kronor?

Jag tackar på förhand.

//MN
Ifall du väntar på att bygget är klart så kommer det nog inte att inverka så mycket på priset i slutändan. Då vet ju alla ev. köpare läget. Det finns de som gillar närhet till andra byggnader. Men ingen vill bo granne under tiden det byggs.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hyresgäster rasar mot lyxrenovering - Sydsvenskan Admin Senaste Nytt 0 2010-09-23 18:32
Nyregistrering av bostadsrättsföreningar rasar 43% - Newsdesk Admin Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling 1 2010-04-27 09:27
Intresset ökar för nya borätter Admin Senaste Nytt 0 2009-05-04 12:31
NCC och Riksbyggen startar bygget av 22 radhus på Ön utanför Malmö - Newsdesk Admin Bostadspolitik, bostadsbyggande, priser, utveckling 0 2009-04-21 21:53

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare