|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Bostadsrättsforum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Hej!
Jag har en fråga för tycker detta känns lite skumt. Jag har en bostadsrätt i en bostadsrättsförening där lägenheterna är som i radhus ungefär - alla har sin egen ingång. Jag har renoverat här hemma och har då hyrt ett företag för att göra arbetet. Det är nu nästan färdigt och under tiden de har arbetat har det varit lite problem med parkering av deras bilar de första dagarna (grannar har klagat lite). Men efter klagomål fixade jag parkering till dem så att de inte var i vägen. Nu har föreningen kommit till mig och anklagat mig för att dessa byggare har hällt spackel ned i en dragvattenbrunn och därmed satt stopp i den. Föreningen kommer med denna informationen efter att de redan har åtgärdat problemet och har inte försökt få tag på mig när de upptäckte att problemet fanns. Det ända bevis de har att hela händelsen ägt rum är en otydlig bild på en brunn på det så kallade spacklet lika gärna kan vara något annat. Känns väldigt konstigt för mig att de inte har försökt få tag på mig förrän efter problemet åtgärdades. Min fråga är vad är mina rättigheter och skyldigheter i en sånhär situation? Detta är inget som är ens inuti min lägenhet och jag känner min ganska maktlös i det hela. Litar inte heller riktigt på ordförande och vicevärd i föreningen, då de har till mesta dels varit otrevliga och ohjälpsamma. Dessutom vet jag att grannar sen tidigare också varit upprörda över hur dessa hanterar saker o ting i föreningen. Exempelvis godkänner renoveringar för sig själva i sina lägenheter som ingen annan får göra. Tack på förhand! |
|
|||
|
|||
![]() Det finns ingen tvist. De får bevisa sin sak. Du kan fullkomligt ignorera styrelsen.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tvist i BRF | Brf1896 | Bostadsrättsforum | 10 | 2018-12-06 11:12 |
Tvist gällande garageyta. | BRF Gamlestadstorget | Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF | 3 | 2015-06-24 21:18 |
Tvist i brf | Mumien | Bostadsrättsforum | 11 | 2015-04-25 20:56 |
Förlorade tvist om medlemskap mot bostadsrättsförening | Admin | Senaste Nytt | 3 | 2013-01-18 00:46 |