Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-06, 16:16
Dia Dia är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: May 2013
Standard Vilka förvaltningsbolag är inte att rekommendera

Vilka förvaltningsbolag är inte att rekommendera, både stora och små!
Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 21:35
schrapets avatar
schrapet schrapet är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2008
Tummen ner Stora bolag

Svårt att ge ett entydigt svar på detta.
Av egna erfarenheter skulle jag nog undvika stora bolag. Med stora bolag menar jag företag med många anställda och som har sitt säte på annan ort än vad min BRF befinner sig.
Stora förvaltare lider nämligen av en kronisk åkomma som kallas grupptänkande.
Om tillräckligt många tjänstemän med grandiosa egon placeras i samma grupp/organisation kan ett fenomen vid namn grupptänkande uppstå.
Detta märks som ett övermod där gruppen börjar tycka att de vet bättre än resten, synnerhet styrelsen till BRF vars egendom de förvaltar.
En grupp färgad av grupptänkande är helt övertygad om sin egen expertis.
Modern världshistoria är en kavalkad uppkommen genom grupptänk.
Kräv att det införs ett tak i 5 § bostadsrättslagen (1991:614) på hur många lägenheter en BRF får inneha !
Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 21:52
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Förra föreningen jag bodde i hade SBC som skötte bokföring och gjorde budgetförslag och årsredovisning. Fungerade väldigt bra.
Nuvarande förening ha Riksbyggen för samma jobb. Verkar funka bra.
Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 22:06
Korsdraget Korsdraget är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Feb 2009
Glad förvaltare

Fastighetsägarna skulle jag välja.
Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 23:18
Ariel Ariel är inte inloggad
Tera-medlem

Reg.datum: Nov 2013
Standard

Jag vet ett fastighetsförvaltarbolag man absolut inte ska välja, men vill inte skriva det öppet på forumet. Men om du skriver till mig personligen, ska jag berätta.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vilka får äga bostadsrätt i föreningen? Silva Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 47 2012-09-05 23:48
Vilka paragrafer i HSB:s stadgar får absolut inte ändras? klippa Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 2 2012-03-04 07:18
Arvode, ansvarsfrågor förvaltningsbolag, medlemsförteckning, etc matthew Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 7 2011-08-10 17:13
Vilka räknas som boende i en BRF? totiki Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 4 2010-01-15 10:43
Vilka är arbetstagarrepresentanter? Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 5 2008-08-11 22:16

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:41.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare