Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige
HSB-ledamoten, HSB:s strategi/prioritering, fördelar/nackdelar med att vara med i HSB/Riksbyggen/SBC, utträde, bostadspolitik, kooperativt tänkande, tillvarata/främja medlemmarnas ekonomiska intresse, certifiering, medlemsavgift, etc. Vikten av att påverka bostadsorganisationen! RSS-feed för detta forum om HSB, Riksbyggen, Bostadsrätterna, etc, som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-05, 23:58
Admins avatar
Admin Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
OBS! OBS! OBS! Varning för Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare / Boriks !!!

För en tid sedan bildades "Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare" (okänt när eftersom de inte vill uppge detta, men förmodligen för några månader sedan... ev. är föreningen - om den ens finns - registrerad 2010-05-06).

Det var några år sedan som en bluff om en dylik organisation förekom. Detta verkar inte vara annat än ännu en bluff, enl. nedan.

De skriver;
Citat:
Syftet är att värna och utveckla bostadsrätten samt förstärka bostadsrättsinnehavarens position samt att verka för att bostadsrättsinnehavarens ställning uppmärksammas och förbättras och för att skapa bättre förutsättningar för att bo i bostadsrätt.
Och;
Citat:
Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare är en ideell organisation som tillvaratar den enskilde bostadsrättshavarens intressen.
Jag får ingen träff på det organisationsnummer som uppges; 802452-2354 och ej heller på organisationens namn.

De uppger ett plusgirokonto (564805-0) att betala in pengar på och följande;
Citat:
Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare, org nr 802452-2354
Postadress: Box 17113, 104 62 Stockholm
Telefon: 0762-50 55 07
Fax: 08-781 04 20
Hemsida: www.boriks.org
E-post: info@boriks.org
Följande personer påstås ingå i föreningens styrelse;
Citat:
Folke Höjmar, företagskonsult och har tidigare arbetat med både näringslivs- och resejournalistik. Folke har mycket lång erfarenhet av styrelseuppdrag i olika organisationer. Bland annat var han initiativtagare till sedermera ungdomsförbundet inom Aktiespararna, tidigare ordförande i bl.a. Fermentas och TV 4:s aktieägarföreningar, Handelskammaren Sverige – OSS och fack- och idépressklubben inom Svenska Journalistförbundet samt vice ordförande i Spånga –Vällingby föreningsråd.

Idag är Folke Höjmar ordförande i TeliaSonera aktieägarförening och Kortanvändarnas riksorganisation samt styrelseledamot i försäkringstagarföreningen Pro Skandia.

Folke har också över 20 års erfarenhet av styrelsearbete i bostadsrättsföreningar därav fem år som ordförande i en förening.

Owe Svantegård har arbetat större delen av livet med försäljning inom IT & Telekom som försäljningschef / försäljningsdirektör. Har tidigare varit styrelsemedlem i bostadsrättsförening i Stockholm.
Bor i bostadsrätt i Djursholm

Solveig Nordlander har under många år arbetat i resebranschen och haft olika befattningar. Solveig är idag verksam i flera styrelser bl.a. TeliaSonera-aktieägarförening, Södermalmsparkernas Vänner samt en koloniförening.
Bor i bostadsrätt.
Jag hittar ingen med kompetens inom det område som de påstår sig arbeta med.

I övrigt skriver de;
Citat:
Organisationen ska verka för att:
1. Stärka bostadsrättsinnehavarens självbestämmande vid exempelvis uthyrning i andra hand eller ombyggnation i den egna lägenheten.
2. Bostadsrättsinnehavare ska jämställas med andra boendeformer. Som exempel ska ett pantsättningsregister inrättas i likhet med fastighetsregistret, lika möjlighet till ränta vid belåning, skatteregleringar jämfört med villaägare.
3. Bostadsrättsinnehavaren får hjälp med frågor i andra ärenden hos jurist, hantverkare, skatteexpert med rabatterade priser.
4. Bostadsrättsinnehavaren erhåller medlemsförmåner i form av lägre pris på exempelvis vitvaror m.m.
Varför nämns inte ett ord någonstans om någon av de tio viktigaste kärnproblemen i en brf?
Varför arbetar denna organisation inte för det som är viktigt för bostadsrättshavarna?
Har organisationen ens någon som helst kunskap om var problemen finns för bostadsrättshavarna?

Och;
Citat:
Medlemskapet kostar 200 kr per helår
Vad man får för denna medlemsavgift uppges ej. Det framgår inte vad de egentligen gör, utan det är bara floskler som presenteras.
De påstådda rabatterna i punkt 3 och 4 gäller i bästa fall bara för vissa personer under vissa speciella förhållanden (dessutom behövs inte denna organisation för att få dessa eventuella rabatter).

I denna förenings nästan obefintliga stadgar (totalt 16 korta punkter) står det;
Citat:
§2 Föreningens ändamål och verksamhet
Föreningen har till ändamål att tillvarata medlemmarnas intressen genom
att verka för att stärka bostadsrättshavaren i den egna bostadsrättsföreningen,
att främja bostadsrättshavarkollektivets ställning i samhället;
att verka för att bostadsrättshavaren kan erhålla stöd avseende tekniska, ekonomiska och juridiska frågor i ärenden som gäller bostadsrätt;
samt därmed förenlig verksamhet.
Vackra ord, men formulerade på ett så extremt kravlöst sätt att de väger lika lätt som en fjäder i sammanhanget.

Jag tolkar därför detta som en bluff !!!
Vilket intresse har de av att tillvarata "den enskilde bostadsrättshavarens intressen"? Eller är de bara ute efter att tjäna pengar?

Länkarna på sajten fungerar inte.
De har även en facebook-sida. Dock tom.

Dessutom har de lagt ut en Youtube-video; Vi ger råd till bostadsrättsinnehavare
Av videon framgår det för mig tämligen tydligt att Folke Höjmar inte besitter nödvändig kompetens inom det som denna "ideella" organisation påstår sig arbeta med. Det finns mycket att säga om denna video, men jag hoppas alla på egen hand kan se att det här bara är rent ut sagt meningslöst tjatter.

Kort och gott. Min rekommendation;
Bli inte medlem i denna organisation och anlita dem inte under några omständigheter!

Se även;
Info om Bostadsrättsägarna Sverige AB / Bostadsrättsägarnas Riksförbund

Varning för Bostadsrättsnämnden / BRN

Bostadsägarnas medlemsorganisation VARNING! VARNING! VARNING!

Skulle ni bli medlemmar om det startades en bostadsrättsbyrå?
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE

Senast redigerad av Admin: 2014-05-24 klockan 13:35. Anledning: Ändrat formulering (som gjordes med den info som fanns 2012) till mindre kraftfullt
Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 14:52
Admins avatar
Systemadministratör

OBS! OBS! OBS! Folke Höjmar Owe Svantegård Solveig Nordlander

Fakta om personerna som påstår sig stå bakom "Riksorganisationen för bostadsrättshavare";

Folke Höjmar
Förutom sitt eget bolag (Hojmar Consulting AB i Stockholm, org. nr. 556016-6679, som gett katastrofresultat under de tre senaste åren) sitter Folke Höjmar enbart i två följande styrelser;

Ekonomiavdelningen B. Norbro Aktiebolag Vimmerby
Org.nummer: 556380-1397, Verksamhet: Redovisning & bokföring

Bostadsrättsföreningen Blompottan nr 1 Stockholm
Org.nummer: 716417-7094, Verksamhet: Förvaltning i Bostadsrättsföreningar

Owe Svantegård
Owe Svantegård kan jag inte finna registrerad i någon styrelse överhuvudtaget.
Riksdagskandidat för Kristdemokraterna (epost: owe.svantegard@kristdemokraterna.se).

Solveig Nordlander
Solveig Nordlander kan jag inte finna registrerad i någon styrelse, trots att hon själv hävdar annat, men tycks ha haft en enskild firma ("skogsförvaltning") en gång i tiden.

Eftersom dessa personer naturligtvis läser detta forum skulle det vara intressant att höra vad de själva har att säga om "Riksorganisationen för bostadsrättshavare".

Tillägg:
Inget svar från dem ens efter fyra månader. Jag konstaterar att de som startat denna organisation inte är intresserade av att försvara sig.
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - Avveckla HSB-ledamoten !!! - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (exempel).
Med retorik och härskartekniker undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
Kärnproblemen: 1. Protokoll (ska vara offentliga), 2. Stadgar 3. Revisorer, 4. Valberedning - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE

Senast redigerad av Admin: 2014-05-24 klockan 13:39.
Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 13:52
Admins avatar
Systemadministratör

Standard Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare... vad är sant?

Det är farligt när media okritiskt skriver i olika frågor.
I artikeln "Hjälper alla som bor i bostadsrätt" (helagotland.se, 2012-04-08) - med underrubriken "Ideell förening för boendefrågor etableras på ön" kan man läsa om Folke Höjmar.

I artikeln står det;
Citat:
900 000 svenskar bor i dag i bostadsrätt. Av dem sitter 150 000 i styrelser för sina egna bostadsrätter.
Var kommer dessa uppgifter från? Hur många bor egentligen i bostadsrätt?
Det finns förvisso många mindre föreningar i landet men hur många tror på att var 6:e bostadsrättshavare sitter i föreningens styrelse?
Och stämmer det verkligen att bara 900 000 personer i Sverige bor i bostadsrätt?
Svar nej! År 2012 bodde 1 605 385 personer i bostadsrätt.

I artikeln står det;
Citat:
Ibland hamnar enskilda boende i svårigheter. Därför bildades den ideella föreningen Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare för drygt ett år sedan.
1. Ideell? På vilket sätt då?
2. Bildades för drygt ett år sedan? Det är nu 2012, och föreningen registrerades för ganska exakt två år sedan. Möjligtvis bildade de om sig för ett år sedan.

I artikeln står det;
Citat:
Föreningen har funnits på riksplanet i drygt ett år, men håller just nu på att etablera sig på Gotland.
Ett år?
Vad kan skälet till att just Gotland väljs som en form av "utlokalisering"?

I artikeln står det;
Citat:
Folke Höjmar, som äger en fastighet i Martebo samt två bostadsrätter i Stockholms innerstad, är ordförande.
Alltså en av dem som spekulerar i bostadsrätter?
Varför ställer ingen frågan om bakgrunden till dessa tre olika bostäder?

Är detta skälet till organisationens punkt 1 av fyra som organisationen säger sig arbeta för?;
Citat:
1.Stärka bostadsrättsinnehavarens självbestämmande vid exempelvis uthyrning i andra hand
I artikeln står det;
Citat:
Organisationen har till uppgift att hjälpa enskilda bostadsrättsinnehavare som kommit på kant med sina styrelser.
Det kan handla om vattenskador, ombyggnation eller störningsproblem från grannar.
Hur kan tidningen skriva detta utan att forska vidare i en så grundläggande fråga?
T.ex. vilka och hur många personer har denna "ideella förening" hjälpt, med vilket påvisat resultat?

I artikeln står det;
Citat:
Folke Höjmar pekar på svårigheten den klagande kan ha om majoriteten av de andra grannarna sitter invalda i styrelsen.
Det var verkligen att ta en stor och viktig fråga och avgränsa den till i princip ingenting.

I artikeln står det;
Citat:
- Vi jobbar på ett lagförslag att mindre än 50 procent av bostadsrättsinnehavarna i en fastighet får sitta i styrelsen. De kan sitta nästan på livstid, och generellt sett kan det uppstå problem med hur styrelser hanterar olika frågor, säger Folke Höjmar.
Ja, jobba gärna på med detta lilla märkliga lagförslag, men på vilket sätt är denna luddiga information intressant för vem?

Vilka är "vi"? Folke Höjmar och de två andra i "Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare".
Varför är inte denna utredning i så fall offentlig så att fler - med kanske betydligt bättre kunskaper inom området - kan vara med och ta fram något vettigt?
Eller kanske detta påstående egentligen bara är en marknadsföringsstrategi? Var och en är fri att dra sina egna slutsatser.

I artikeln står det;
Citat:
- I dag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö. Trovärdigheten bygger på att ha lokala företrädare och jag tror att det kommer att betyda väldigt mycket för Gotland, säger Folke Höjmar.
Att de utöver Stockholm skulle finnas i Göteborg och Malmö finns anledning att betvivla. Det är endast här denna uppgift finns. Inte ens på deras hemsida står det något om detta.

Sedan mitt föregående inlägg om denna organisation tycks de ha gjort sig mer insynsskyddade, så det är inte riktigt lika enkelt att få fram info om denna organisation. T ex är det okänt vilka som idag ingår i Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare och vilken kompetens organisationen besitter.

Det finns många frågor om Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare, och få eller inga svar. Men kanske det faktum att de inte gör sig hörda här i Sveriges största forum för bostadsrättshavare eller bemöter dessa inlägg (som de inte lär ha kunnat undvika att notera) kanske säger en hel del i sig själv?

Senast redigerad av Admin: 2014-05-24 klockan 13:44.
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 05:44
qada qada är inte inloggad
Exa-medlem

Reg.datum: May 2012
Standard Boriks - En riktig bluff

I slutet av mars började jag ifrågasätta styrelsen i vår brf och hade då inte hittat detta utmärkta forum. Jag kände mig ganska maktlös och hittade Boriks och gick med som medlem ā 200 kronor den 12/4. Via Boriks hemsida tillskrev jag omedelbart Boriks och bad om råd i diverse frågor. Då jag efter 14 dagar inte fått något svar försökte jag igen. Tystnaden är fortfarande total.

I samma veva tillskrev jag Bostadsrättsnämnden, vars svar jag väntar på, utan att känna till vare sig SBC eller BRN. Jag återkommer så fort jag fått BRN:s svar.

Så till slut hittade jag Hotpot. Vilken lycka! Det tog lite tid, då jag först trodde att det var ett specifikt HSB-forum. Nu vet jag bättre!
Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 10:26
Admins avatar
Systemadministratör

Glad Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare

Citat:
Ursprungligen skrivet av qada Visa inlägg
I slutet av mars började jag ifrågasätta styrelsen i vår brf och hade då inte hittat detta utmärkta forum. Jag kände mig ganska maktlös och hittade Boriks och gick med som medlem ā 200 kronor den 12/4. Via Boriks hemsida tillskrev jag omedelbart Boriks och bad om råd i diverse frågor. Då jag efter 14 dagar inte fått något svar försökte jag igen. Tystnaden är fortfarande total.
Trist att du gjorde misstaget att betala in 200 kr till Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare. Där ser man hur lätt det är att låta sig luras. När det finns organisationer som utger sig för att hjälpa så vill man ofta tro att de verkligen gör detta. Men så är det alltså inte alltid, och din upplysning här kan vara till glädje för andra bostadsrättshavare så att de inte går i samma fälla.

Jag tycker du ska kräva dina 200 kr tillbaka av Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare!

Citat:
I samma veva tillskrev jag Bostadsrättsnämnden, vars svar jag väntar på, utan att känna till vare sig SBC eller BRN. Jag återkommer så fort jag fått BRN:s svar.
Vad gäller Bostadsrättsnämnden, med sina alltför nära kopplingar till SBC, så vill jag avråda från att anlita dem. De har en tendens att göra som SBC och ta parti för styrelsen i bostadsrättsföreningen. Se; Varning för Bostadsrättsnämnden / BRN.
Tråden om Bostadsrättsnämnden startade jag 2008, och Bostadsrättsnämnden har än idag inte varit intresserad av att försvara sig, vilket bara detta säger en hel del, enligt min mening.

Räkna inte med något svar från Bostadsrättsnämnden såtillvida du inte betalat in 500 kr till dem (de skriver själva; "Vi kan dessvärre inte erbjuda någon rådgivning.").

Citat:
Så till slut hittade jag Hotpot. Vilken lycka!
Kul att du hittade hit. Här finns i och för sig mycket om HSB, men mycket av det som skrivs om HSB går att överföra på de andra bostadsorganisationerna. Dessutom verkar en övervägande del av de mest aktiva vara medlemmar i privata brf:ar, inkl. dess styrelser. De medlemmar som är i bostadsorganisationernas klor tycks ha försoffats under alla år av hemlighetsmakeri och toppstyrning.

Se även;
Varning för Bostadsrättsnämnden / SBC - P-plats

Senast redigerad av Admin: 2012-06-07 klockan 19:09.
Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 17:18
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Sep 2009
Standard Fått svar från Boriks

Hej
Jag skickade frågor av mer generell natur till Boriks och fick svar efter någon vecka. Svaret kom ifrån Olle Brink på Brinkpartners, men jag fick känslan av att han stod mer på en styrelses sida än på en enkild BRH's sida. Brinkpartners verkar arbeta för fastighetsägarna, dock är ju faktiskt en bostadsrätts innehavare även en fastighetsägare. Man äger ju en xx del av den fastighet (BRF) man bor i. När jag besvarade hans första sva, skrev han igen osv. Han ville gärna ha mer detaljer för att kunna besvara mer korrekt, men då jag ännu inte är redo att anlita en bostadsrättsjurist, så avstod jag från detta.
Men i alla fall verkar de svara på frågor via mail.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 10:57
Admins avatar
Systemadministratör

OBS! OBS! OBS! Varning för Boriks och Olle Brink

Efter en längre tids dialog med Olle Brink på Riksorganisationen för bostadsrättsinnehavare har det nu kommit fram ytterligare tecken på att denna organisation ej är tillförlitlig.

Det visar sig att Boriks inte vill lämna ut sin årsredovisning (och förmodligen inga andra dokument heller, t ex undertecknade stämmoprotokoll).

Boriks önskade ett samarbete med mig, men när jag efterfrågade deras årsredovisning så flippade Olle Brink ut totalt.

Jag har utsatts för ett närmast oräkneligt antal hotelser och kränkningar av Olle Brink (juristfirman Brink & Partners AB), understött av resten av organisationen
.

Mer info kommer!
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 13:32
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Det kanske är en dum fråga men vilken nytta skulle årsredovisningen ge? En ideell förening är väl inte ens skyldig att upprätta en sådan, förutom för internt bruk.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 13:55
Admins avatar
Systemadministratör

OBS! OBS! OBS! Boriks har årsredovisning, men vill ej visa upp dokument som styrker deras påståenden

Visst, men det var inte det som var poängen.
Olle Brink, Boriks, uppger att de har årsredovisningar godkända av deras "auktoriserade revisorer", men vill inte visa upp dessa när de efterfrågade samarbete med mig
.

Jag fick mig tillskickat (via brev) senaste stämmoprotokollet, där Boriks årsredovisning ingick i dagordningen. Boriks ville dock inte skicka mig något stämmoprotokoll som var undertecknat av någon.

Till saken hör att Boriks till mig presenterat hur deras organisation är uppbyggd. Här finns många frågetecken, och jag kommer att redogöra för dessa, och sedan får var och en dra sin egen slutsats. Det som nu kommit fram finner jag milt uttryckt häpnadsväckande.

Senast redigerad av Admin: 2014-05-24 klockan 13:47.
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 14:29
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

OK, tack för informationen!
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ansvar mellan bostadsrättsinnehavare och styrelsen i föreningen happy248 Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2011-09-21 12:47
Bostadsrättsinnehavare Förenen Eder ! Minkowski Bostadsrättsforum 6 2011-08-20 00:47
Varning för HSB Landskrona!!! Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 0 2011-02-18 20:16
ny styrelseguide - VARNING !!! tette Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 10 2010-12-15 12:39
Bostadsägarnas medlemsorganisation VARNING! VARNING! VARNING! Admin Bostadsorganisationerna HSB, Riksbyggen, SBC - Fullmäktige 5 2010-12-08 15:01

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare