Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-19, 14:50
zerro zerro är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Apr 2018
Standard

Jag vill kompl med: ordf är den som skall ha hela arvodet de andra i styrelsen avstår eftersom ordf gör hela jobbet. Vi har en enmans-show av en som är maktgalen Jag tycker därför han är jävig som själv röstar för sitt eget arvode.
Zerro
Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 17:14
Gusten Gusten är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard

Men kan stämman verkligen besluta hur arvodet ska fördelas internt inom styrelsen?
Ska inte stämman bara besluta om en totalsumma som styrelsen sedan själv fördelar inom styrelsen. Någon som vet?
Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 16:33
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av zerro Visa inlägg
Jag vill kompl med: ordf är den som skall ha hela arvodet de andra i styrelsen avstår eftersom ordf gör hela jobbet. Vi har en enmans-show av en som är maktgalen Jag tycker därför han är jävig som själv röstar för sitt eget arvode.
Zerro
Han blir inte jävig osvsett hur arvodet fördelas. Jag föreslår att du släpper frågan och lägger din energi på annat.
Svara med citat
Gammal 2018-06-22, 11:30
zerro zerro är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Apr 2018
Standard

Jag har släppt frågan och tackar för era svar.

Men nu har en ny fråga.
I nya lagen om ek-förening under Arvode och ersättning till styrelseledamot står att: föreningsstämma ska besluta om arvode till var och en av ledamöterna för deras uppdrag. I våra stadgar finns ej angivet att stämman får besluta om ett samlat arvode.

Enl våra stadgar kommer fråga om arvode före val av styrelse. Hur skal man kunna följa
lagen om att rösta om arvode åt var och en om man inte vet vem som blir vald om stämman ej går med på att ta frågan om val av styrelse före arvodet ?
Zerro
Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 23:57
0Xb 0Xb är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av clabbe Visa inlägg
Oj. Jag upptäckte att jag svarade otydligt. Jag besvarade andra frågan om jäv - att de inte är jäviga.

Vi tycker faktiskt samma sak.
- Byggande styrelser är en styggelse och oskick, entreprenör och byggherre är samma, och är inget annat än jävigt mot köpande medlemmar.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Styrelsearvode tjejen Bostadsrättsforum 3 2013-12-03 18:11
Styrelsearvode Durchen Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 13 2013-10-07 16:24
Kan man villkora styrelsearvode? skanke Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 5 2013-04-29 11:40
Modell för styrelsearvode balis Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 14 2013-03-17 15:32
Styrelsearvode till suppleanter i brf Jonte_1953 Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 1 2009-04-23 18:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare