Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-03, 17:43
anderssons avatar
andersson andersson är inte inloggad
Avancerad medlem

Reg.datum: Feb 2008
OBS! OBS! OBS! Anbud i brf, minst tre stycken? Hur kollar man detta?

Vår Förening röstade om att vi skulle ha bättre belysning på gårdarna,Ändra till 400 volt och ett portkodsystem.Detta hände 2007,nu har jag hört att ordföranden talat om att det bara kom in ett anbud på detta jobb,som han godkände.detta anbud har kostat oss medlemmar 3.2 miljoner.Nu undrar jag, skall man inte vänta tills det kommer in minst 3 anbud.Hela ide'n med anbud är helt förfelad anser jag.Kan detta vara lagenligt,och hur kan man kolla detta? Någon insyn finnes inte.Föreningens revisor är som vanligt en person som inte har kunskaper om revision!
Hälsn. Björn.
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 20:26
Francois Francois är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard

Det har hänt i vår förening också att vi fått bara en eller ingen anbud alls. Om det är ett litet arbete (typ 20 000 kr), kan man kanske nöja sig med ett anbud.
Om det är ett arbete på flera miljoner borde styrelsen verkligen anstränga sig lite mer och leta efter fler leverantörer.
Har du frågat hur många offerter de har skickat, och till vilka? Jag tycker att du ska fråga detta.

Senast redigerad av Francois: 2008-11-04 klockan 08:25.
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 21:16
anderssons avatar
andersson andersson är inte inloggad
Avancerad medlem

Standard Anbud

Om du har tittat på mitt inlägg om ordförande-våld så kanske du förstår att den personen i styrelsen får man nog inga svar på några frågor.

Senast redigerad av Admin: 2009-03-23 klockan 22:01. Anledning: Tagit bort onödigt citat
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 22:04
Francois Francois är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard Dålig ordförande

Ok, jag hade glömt att det var du som hade drabbats av en våldsam ordförande.

Jag tror att det är ingen idé att fortsätta med en sådan ordförande, för att FÖRUTSÄTTNINGARNA på att han ska göra ett bra arbete finns helt enkelt INTE. Dåligt med anbud och våldsam. Med en sådan attityd är det bästa att börja med att försöka få bort honom från styrelsen.
Kanske du vill vara med istället?
Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 23:13
Myggans avatar
Myggan Myggan är inte inloggad
Exa-medlem

Standard Ordf.

Om jag eller du sitter som ordf.eller styrelse i en Brf. så är det la våran plikt att "forska" på området eller?
"nej det kom inga"
Duger inte
Då tar vi reda på eller?
Paragraf 1

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tacka ja till anbud i brf Maria_S Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi 4 2014-05-13 18:18
Anbud gör ingen skillnad - Norrbottens-Kuriren Admin Senaste Nytt 0 2009-04-23 10:11
Medlemmars rätt att lämna anbud på jobb i BRF karintaavo52 Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 2 2009-02-11 00:00

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:29.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare