|
Registrera | FAQ | Kalender ![]() |
Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. ![]() |
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Vi har snart samtliga av våra lån i föreningen, ca. 3,5 MSEK, till rörlig ränta. Hur mycket har ni lyckats pressa ner räntan till? Finns det några banker som utmärker sig genom att ge fördelaktigare lån till BRFer än andra banker?
|
|
||||
|
||||
![]() Min styrelse har placerat om lånen åtskilliga gånger sedan 2000. Jag har gjort följande erfarenheter.
Kräv att det införs ett tak i 5 § bostadsrättslagen (1991:614) på hur många lägenheter en BRF får inneha ! Senast redigerad av schrapet: 2014-07-15 klockan 18:05. Anledning: Formulering |
|
|||
|
|||
![]() Vi har två lån med 3 månadersränta hos Swedbank, vi hade räntan 2,066 för två månader sedan då deras officiella ränta var 2,69.
När det omsätts, om jag utgår från att samma rabatt följer med, bör det således bli 1,816% på våra lån nu när officiella räntan sänkts till 2,44%. Jag har själv förhandlat mina lån i flera omgångar och det verkar bero väldigt mycket på vem man får tag i. En rutinerad bank-kontakt kan ge bättre villkor. |
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Epokskifte för räntan i bostadsrättsföreningar | Admin | Senaste Nytt | 3 | 2013-11-16 22:53 |
Rörligt eller bundet? | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-04-27 23:50 |
53 råd om räntan | Admin | Senaste Nytt | 0 | 2009-04-21 22:53 |