Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Administration, förvaltning - Upphandling & Anbud - Ekonomi Ekonomisk-, drifts- och underhållsförvaltning, underhåll, underhållsplan, budget, planering, driftskostnader, ekonomisk plan, kapitaltillskott, kontering av fakturor, inventarielistor, inre fond, krav på upphandling, upphandling av förvaltning, offerter, entreprenörer, fastighetsskötsel, anlita HSB, tips på bra entreprenörer, varning för dåliga entreprenörer, skattefrågor, skattereduktion, ROT-avdrag, o.dyl. RSS-feed för detta forum om förvaltning, administration, upphandling, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
Fler nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-10, 21:12
Grannes avatar
Granne Granne är inte inloggad
Peta-medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard

det är just det som vi ämnar göra, granska i efterhand, med andra ord INTE lämna ansvarsfrihet och på så sätt se hur de slarvat med offerter, underhåll osv.
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 08:32
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Granne Visa inlägg
det är just det som vi ämnar göra, granska i efterhand, med andra ord INTE lämna ansvarsfrihet och på så sätt se hur de slarvat med offerter, underhåll osv.
Hur planerar ni att ta er från ett beslut om att inte ge ansvarsfrihet till att kunna få se om de slarvat med offerter, underhåll osv? Dvs hur ska ni driva den frågan?
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 09:28
Grannes avatar
Peta-medlem

Standard

Vad då driva frågan ?
Eftersom vi har ett juridiskt ombud ... så kan du ju lista ut hur vi kommer gå till väga.
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 10:39
Gusten Gusten är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Nov 2008
Standard

Är avsikten att styrelsen ska avkrävas skadestånd eftersom ni har anlitat ett juridiskt ombud ?
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 11:44
clabbe clabbe är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Vad då driva frågan ?
Eftersom vi har ett juridiskt ombud ... så kan du ju lista ut hur vi kommer gå till väga.
Nej det kan jag inte. Juridiska ombud gör ju varken mer eller mindre än vad ni som uppdragsgivare betalar för. Kan vara alltifrån att ta fram relevant lag eller praxis, till att biträda på en stämma, till att driva en process i domstolen. Därför undrar jag.

Och kan tillägga att eftersom ni nu har ett juridiskt ombud så vore det intressant att få ett klargörande beträffande vilken lag som ålägger en bostadsrättsförening att ta in minst 3 offerter vid en upphandling.

Senast redigerad av clabbe: 2012-10-11 klockan 15:13.
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 11:57
Grannes avatar
Peta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Gusten Visa inlägg
Är avsikten att styrelsen ska avkrävas skadestånd eftersom ni har anlitat ett juridiskt ombud ?
Själv skulle jag naturligtvis helst se att man utförde Arkebusering på hela styrelsen, men det är ju inte tillåtet
Så vi får väl följa lagen, hittar vi en anledning att avkräva skadestånd så ska vi göra det.
Styrelsen har sig själva att skylla när de hamnar i detta läge, efter att styrelse medlemmar hotat föreningsmedlemmar till liv och lem, saboterat fordon, skickat hotfulla sms, hotat med varningar till de som pratar om styrelsen, lurat andra styrelsemedlemmar att de lyder under sekretess, underlåtit underhåll så skada uppkommit på fastighet och inventarier, godtagit att en person haft fullmakt åt flera på stämma och extrastämma, inte tillåtit utrymme för föreningsmedlemmar att uttala sig under stämman, inte följt likabehandlingsprinsipen, bara utfört reparationer till vissa utvalda lägenheter, mm
Jag skulle kunna fylla en A4 på bägge sidor med olika punkter, så kommer vi att stämma styrelsen .... ja vi får väl se hur vi ställer oss då, men vi vill ha möjligheten.
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 14:04
prytz67 prytz67 är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Oct 2012
Standard

Citat:
Själv skulle jag naturligtvis helst se att man utförde Arkebusering på hela styrelsen, men det är ju inte tillåtet
Så vi får väl följa lagen, hittar vi en anledning att avkräva skadestånd så ska vi göra det.
Styrelsen har sig själva att skylla när de hamnar i detta läge, efter att styrelse medlemmar hotat föreningsmedlemmar till liv och lem, saboterat fordon, skickat hotfulla sms, hotat med varningar till de som pratar om styrelsen, lurat andra styrelsemedlemmar att de lyder under sekretess, underlåtit underhåll så skada uppkommit på fastighet och inventarier, godtagit att en person haft fullmakt åt flera på stämma och extrastämma, inte tillåtit utrymme för föreningsmedlemmar att uttala sig under stämman, inte följt likabehandlingsprinsipen, bara utfört reparationer till vissa utvalda lägenheter, mm
Jag skulle kunna fylla en A4 på bägge sidor med olika punkter, så kommer vi att stämma styrelsen .... ja vi får väl se hur vi ställer oss då, men vi vill ha möjligheten.
Granne hur gammal är du egentligen?
Håller du fortfarande på och säger att min pappa är starkare än din pappa också?
Det är ju jävligt lätt att spela tuff här och slänga ur sig en massa skit!
Vad jag vet har du inte ”pratar vett” med någon av alla dom du påstår en massa lögner om här på forumet.
Så sluta spela tuff här och gå ut och möt dom du anklagar istället.
För övrigt så är vi väldigt många som har betydligt mer än två A4 sidor med olika hot, förtal och lögner som du skrivit på Flashback (som du förövrigt blev avstängd ifrån pga. dina grova förtal om en styrelsemedlem) Du har även bytt användarnamn på facebook flera gånger då du hoppat på folk och kallat dom för massa olika saker och sedan skyllt på att det varit någon annan som tagit kontroll över din dator.
Jag kan hålla på i all evighet och skriva om saker du gjort men det tjänar ingenting till att sjunka till din nivå. För i slutänden handlar allt om att du inte klarar av att se att andra människor lever ett lyckligt liv och att du själv är totalt misslyckad och fruktansvärt bitter.
Så snälla ni som läser hans inlägg dra bort skatt, moms och socialutgifter på det han säger så kanske vi börjar närma oss någon som helst sanning i det han skriver.
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 16:02
Grannes avatar
Peta-medlem

Standard

?????????
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 21:22
Grannes avatar
Peta-medlem

Standard

Som ni ser, de skyr inga medel.
Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 10:38
Grannes avatar
Peta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av prytz67 Visa inlägg
Granne hur gammal är du egentligen?
Håller du fortfarande på och säger att min pappa är starkare än din pappa också?
Det är ju jävligt lätt att spela tuff här och slänga ur sig en massa skit!
Vad jag vet har du inte ”pratar vett” med någon av alla dom du påstår en massa lögner om här på forumet.
Så sluta spela tuff här och gå ut och möt dom du anklagar istället.
För övrigt så är vi väldigt många som har betydligt mer än två A4 sidor med olika hot, förtal och lögner som du skrivit på Flashback (som du förövrigt blev avstängd ifrån pga. dina grova förtal om en styrelsemedlem) Du har även bytt användarnamn på facebook flera gånger då du hoppat på folk och kallat dom för massa olika saker och sedan skyllt på att det varit någon annan som tagit kontroll över din dator.
Jag kan hålla på i all evighet och skriva om saker du gjort men det tjänar ingenting till att sjunka till din nivå. För i slutänden handlar allt om att du inte klarar av att se att andra människor lever ett lyckligt liv och att du själv är totalt misslyckad och fruktansvärt bitter.
Så snälla ni som läser hans inlägg dra bort skatt, moms och socialutgifter på det han säger så kanske vi börjar närma oss någon som helst sanning i det han skriver.
Ja du Magnus Berglund, Att du inte skäms som sitter och skriver sån här skit och går från stuga till stuga med förtal mm. Det är ju tack vare dig och dina 3 vänner i styrelse som det blivit detta problem i föreningen.
Du kanske ska fundera på hur du passar att bo i en förening, Du ska vara glad att polisen inte prioriterar fall som du. Du är polis anmäld flera gånger för falsk ryktesspridning, förtal, intrång i privatliv (förtal via facebook) mm.
Jag har aldrig bytt profil på facebook, men du har ju försökt skapa profiler i mitt namn så även på facebok.
Lika tuff är du när du bakom anonym profil skickat hot på PM här till mig, Men vet du IP adresser går att spåra och radjovågor att pejla. Men GRATTIS du har lyckats sänka din egen förening. Med den kondition som fastighets beståndet har i dags läget så blir det inte billigt att reparera, ock det tack vare DIG och dina kumpaner.
3 väggar måste bytas ut, alla tak måste bytas inom 3 år, garage/föråd läcker som såll och måste renoveras och saneras, fönster måste bytas ut, så GRATTIS till det fina resultatet.
Jag hann iallafall sälja i tid.
Vilken tur att du är med i piratpartiets styrelse i karlstad, där passar du bra.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Beslut om självförvaltning lightning_x1 Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 30 2012-05-12 09:50
Beslut på extrastämma nina Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 1 2012-03-08 07:23
Beslut som inte fullföljs och nya beslut tas Akva Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 0 2011-04-26 21:43
Beslut om balkonger i brf Peter B Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2009-03-18 22:55
Vilka beslut får styrelsen i en brf ta? - Beslut om kabelTV MrStax Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer 2 2009-02-03 20:43

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:44.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2019.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare