Forum för alla i bostadsrätt

Backa   Forum för alla i bostadsrätt > Huvudforum > Bostadsrättsforum
Registrera FAQ Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Bostadsrättsforum
Sveriges största och bästa samlingsplats för bostadsrättshavare! Syftet med detta forum är att värna om bostadsrättshavarnas intressen och utveckla/förbättra bostadsförhållanden för dem som bor i bostadsrätt, öka engagemanget samt att fungera som styrelsestöd och bistå med hjälp till övriga förtroendevalda i föreningen. Hur fungerar det i din brf? Vad är bra/dåligt? Vilken information önskar du? Vad behöver du hjälp med? Genom att uppmärksamma de problem och frågeställningar som finns i brf:ar kan vi alla påverka i riktning mot en bättre boendemiljö. Dela med dig av Dina kunskaper och erfarenheter! Läs FAQ för att lära dig mer om alla funktioner/finesser i detta forum! De 10 senaste inläggen. Frågor om forumets användning; Brf gästbok RSS-feed för detta forum med de senaste trådarna som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!
                            Skriv motioner!

Nyheter Mer nyheter Webbradio

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-11-28, 11:12
kattenihatten kattenihatten är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Nov 2022
Standard Styrelsen vill inte investera i laddstolpar

I min förening vill styrelsen inte investera i laddstolpar. Man anser att det är för dyrt. Jag har försökt förklara för dom att det bidrag som finns inte kommer att finnas kvar för alltid och att vi förr eller senare måste sätta upp laddstolpar då elbilsförsäljningen ökar för varje år. Dessutom tror jag att värdet på våra lägenheter påverkas positivt om det finns möjlighet att ladda sin elbil på parkeringen.

Men de som sitter i vår styrelse avskyr allt som kostar pengar och vill under inga omständigheter höja någon avgift. Detta trots att avgiften inte är höjd alls de senaste 10 åren. Vi har till och med haft år med 1-2 avgiftsfria månader.

Har ni några bra råd för att få styrelsen att tänka om angående laddstolpar?
Svara med citat
Gammal 2022-11-28, 19:20
Harald Harald är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Du lämnar in förslaget som en motion. Då är det inte styrelsen som bestämmer utan medlemmarna.

Är du missnöjd med hur styrelsen sköter föreningen så är det din och dina grannars uppgift att tillsätta en annan styrelse.

Har du varit missnöjd med deras förvaltning under många år - men inte gjort någon ansträngning för att byta ut dem - ja då får du skylla dig själv.
Svara med citat
Gammal 2022-11-29, 10:25
apanap apanap är inte inloggad
Duktig medlem

Reg.datum: Jan 2021
Standard

What Harald said.

Plus: Normalt tar man ju också extra betalt för en laddplats (faktisk kostnad/avskrivningstid) eller har ett påslag på faktisk elkostnad så att installationskostnaden täcks av de som sedan faktiskt använder stolparna.

Så förutsatt att det finns en faktisk efterfrågan (annars finns ju så klart ingen mening med att installera någonting...) så är ju "för dyrt"-argumentet helt ogiltigt.
Svara med citat
Gammal 2022-11-30, 16:24
kattenihatten kattenihatten är inte inloggad
Medlem

Reg.datum: Nov 2022
Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av Harald Visa inlägg
Du lämnar in förslaget som en motion. Då är det inte styrelsen som bestämmer utan medlemmarna.

Är du missnöjd med hur styrelsen sköter föreningen så är det din och dina grannars uppgift att tillsätta en annan styrelse.

Har du varit missnöjd med deras förvaltning under många år - men inte gjort någon ansträngning för att byta ut dem - ja då får du skylla dig själv.
Vi är en liten förening och jag har själv suttit i styrelsen, men dessvärre finns det inte något större intresse för styrelsen, så jag är mest tacksam att det finns personer som faktiskt har tid och möjlighet att göra det jobbet som krävs. Men det betyder inte att jag håller med om allt.

Det är absolut inte tal om att de har misskött något, jag tycker bara att de borde prioritera lite utveckling och inte bara underhåll och drift.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du får inte skriva nytt inlägg
Du får inte besvara inlägg
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vad göra när styrelsen inte vill ta sitt underhållsansvar? Vilse i skogen Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 1 2016-08-20 23:29
Min brf/styrelsen vill inte ha med min fuktskada att göra? Bror Badrum/badrumsrenovering, Stamrör/stamrörsbyte, Rör/ledningar 4 2011-04-13 12:02
Styrelsen i brf vill inte informera medlemmarna pjärlumjär Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF 7 2010-09-24 00:10
Styrelsen vill inte kalla till extrastämma Admin Motioner, årsredovisning, årsstämma, extrastämma 0 2009-03-27 15:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.

vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2023.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare